Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Akreditasyon Eğitimde Kalite Ayşen Bakioğlu

Akreditasyon Eğitimde Kalite

Liste Fiyatı : 110,00TL
İndirimli Fiyat : 88,00TL
Kazancınız : 22,00TL
Havale/EFT ile : 86,24TL
9786053953395
33490
Akreditasyon Eğitimde Kalite
Akreditasyon Eğitimde Kalite
88.00
Eğitim kurumlarının veya programlarının belirli standartlara göre değerlendirilmesi olarak tanımlanabilecek akreditasyon, temelde bir kalite kontrol ve temin süreci olarak, kendi kendini düzenlemenin, denetlemenin bir biçimidir. Süreçte yer alan standartlar ile kastedilen, eğitim kurumlarının çeşitli açılardan belirli bir hedefi yakalamış olmalarıdır, standardizasyonu değildir. Bir anlamda insana değer verme, sürekli değişme ve yenilenme olarak tanımlanan kalite ise; değişim, gelişim, reform ve yeniden yapılanma kavramları ile yakından ilgilidir. Bu çalışma ile eğitimde kalite temininin yöntem ve teknikleri vurgulanmaktadır. Uluslararası programlar ile ilk ve orta öğretimde ortak standart oluşturma çabaları, akreditasyon birlikleri, kalite temininde ana rol oynayan öğretmenler için mesleki standartlar, gelişmiş ülkelerde ve ülkemizdeki uygulamalar ayrı ayrı incelenmiştir. Avrupa yükseköğretiminde kalite temini için standartlar, uluslararası ağlar, sınır ötesi yükseköğretim ilkeleri, akreditasyon birlikleri ve standartları, ülkemizde yükseköğretimde kalite geliştirme çabaları vurgulanmıştır. Bu kitap hayatının herhangi bir yerinde, kendisinin, çocuğunun, ülkesinin insanlarının gördüğü eğitimden dolayı üzüntü duyanlara, eğitimi, her seviyede geliştirmeye çalışanlara hitap etmektedir.
“Birşeyi gerçekten yapmak isteyen bir yol, istemeyen mazeret bulur” sözüne karşılık bir Türk atasözü “Dağ ne kadar yüce olsa, yol üstünden aşar” der. Eğitimde kaliteye ulaşmak için akreditasyon yolunda yapılacak işler zahmetli olabilir; ancak, yol olunca dağ bile aşılır. “İnsan bir şeyi ciddi olarak istemeye görsün, hiçbir şey erişilemeyecek kadar yükseklerde değildir.”
 
  • Açıklama
    • Eğitim kurumlarının veya programlarının belirli standartlara göre değerlendirilmesi olarak tanımlanabilecek akreditasyon, temelde bir kalite kontrol ve temin süreci olarak, kendi kendini düzenlemenin, denetlemenin bir biçimidir. Süreçte yer alan standartlar ile kastedilen, eğitim kurumlarının çeşitli açılardan belirli bir hedefi yakalamış olmalarıdır, standardizasyonu değildir. Bir anlamda insana değer verme, sürekli değişme ve yenilenme olarak tanımlanan kalite ise; değişim, gelişim, reform ve yeniden yapılanma kavramları ile yakından ilgilidir. Bu çalışma ile eğitimde kalite temininin yöntem ve teknikleri vurgulanmaktadır. Uluslararası programlar ile ilk ve orta öğretimde ortak standart oluşturma çabaları, akreditasyon birlikleri, kalite temininde ana rol oynayan öğretmenler için mesleki standartlar, gelişmiş ülkelerde ve ülkemizdeki uygulamalar ayrı ayrı incelenmiştir. Avrupa yükseköğretiminde kalite temini için standartlar, uluslararası ağlar, sınır ötesi yükseköğretim ilkeleri, akreditasyon birlikleri ve standartları, ülkemizde yükseköğretimde kalite geliştirme çabaları vurgulanmıştır. Bu kitap hayatının herhangi bir yerinde, kendisinin, çocuğunun, ülkesinin insanlarının gördüğü eğitimden dolayı üzüntü duyanlara, eğitimi, her seviyede geliştirmeye çalışanlara hitap etmektedir.
      “Birşeyi gerçekten yapmak isteyen bir yol, istemeyen mazeret bulur” sözüne karşılık bir Türk atasözü “Dağ ne kadar yüce olsa, yol üstünden aşar” der. Eğitimde kaliteye ulaşmak için akreditasyon yolunda yapılacak işler zahmetli olabilir; ancak, yol olunca dağ bile aşılır. “İnsan bir şeyi ciddi olarak istemeye görsün, hiçbir şey erişilemeyecek kadar yükseklerde değildir.”
       
      Stok Kodu
      :
      9786053953395
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      568
      Basım Yeri
      :
      Ankara
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat