Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Dumandan Sosyal Medyaya Fatih Sinan Esen

Dumandan Sosyal MedyayaKitle İletişiminin Kısa Tarihi

Liste Fiyatı : 120,00TL
İndirimli Fiyat : 102,00TL
Kazancınız : 18,00TL
Havale/EFT ile : 99,96TL
%15
Temin süresi 3 iş günüdür.
9789758396801
61713
Dumandan Sosyal Medyaya
Dumandan Sosyal Medyaya Kitle İletişiminin Kısa Tarihi
102.00

Sevgili Okuyucu,
İnsanoğlu dünyaya geldiğinden beri birçok ihtiyacını karşılama güdüsüyle hareket etmiştir. Bu ihtiyaçlarıyla ilgili Maslow başta olmak üzere birçok araştırmacı ve akademisyen çalışmalar yapmış, çeşitli modeller geliştirmiş ve insanlığa sunmuştur. İnsanların ihtiyaçlarını karşılayabilmek için gerekli olan en önemli unsur iletişimdir. Teknolojinin 20. yüzyıldaki ve 21. yüzyılın başlarındaki hızlı gelişimi, bilgisayarlar başta olmak üzere günlük hayatta kullanılan tüm araç, gereç ve cihazların da gelişmesinin önünü açtı. Yeni teknolojilerin özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin sanayisinde yoğun olarak kullanılmasının yanında bireyler tarafından da benimsenme durumu, bireylere olan etkileri ve bireysel tercihler araştırmacılar tarafından merak edilen bir konu oldu.
Sosyal ağ platformları, mikrobloglar, video ve müzik paylaşımı tabanlı platformlar, fotoğraf paylaşımı tabanlı platformlar, konum paylaşım tabanlı platformlar, oyun tabanlı platformlar, fikir paylaşımı tabanlı platformlar, soru-cevap tabanlı platformlar, işbirliği tabanlı platformlar, yer imi paylaşımı tabanlı platformlar şeklinde incelenen sosyal medya içerisinde en sık kullanılanlar şu anda Facebook, Twitter, Insgatram, Linkedin, Youtube şeklinde sıralanıyor. Bu kitapta en sık kullanılan platformların doğuşu ve gelişimi ile ilgili bilgiler veriliyor, sosyal medya ile ilgili kayda değer bilimsel yayınlardan bahsediliyor.
Kitapta öncelikle iletişime, sonrada kitle iletişime odaklanılıyor. Çünkü bu kavramların ne olduğu nereden ve hangi ihtiyaçtan çıktığı ve nasıl geliştiği bilinmeden günümüz teknolojik dünyasındaki gücünü anlatmak çok zor. Dolayısıyla, sosyal medyanın anlaşılması için öncelikle geleneksel kitle iletişim paradikmalarının ve araçlarının iyi anlaşılması gerekiyor. Kitle iletişimi ile ilgili güncel yaklaşımlarda ve geleneksel kitle iletişim araçları olan kitap, gazete, dergi, televizyon ve sinemadan bahsedilmiştir. Bu sayede, sosyal medya aşamasına geçmeden önce kitlelerin haberleşme ihtiyaçları ile ilgili perspektif çizmeye, okuyucuda gerekli altyapı oluşturmaya gayret edilmiştir. Ardından internetin gelişimi ile birlikte sosyal medya platformlarının günümüzdeki haline kadar geçirdiği evrim sürecinde yer verilmiştir.
(Önsözden)

  • Açıklama
    • Sevgili Okuyucu,
      İnsanoğlu dünyaya geldiğinden beri birçok ihtiyacını karşılama güdüsüyle hareket etmiştir. Bu ihtiyaçlarıyla ilgili Maslow başta olmak üzere birçok araştırmacı ve akademisyen çalışmalar yapmış, çeşitli modeller geliştirmiş ve insanlığa sunmuştur. İnsanların ihtiyaçlarını karşılayabilmek için gerekli olan en önemli unsur iletişimdir. Teknolojinin 20. yüzyıldaki ve 21. yüzyılın başlarındaki hızlı gelişimi, bilgisayarlar başta olmak üzere günlük hayatta kullanılan tüm araç, gereç ve cihazların da gelişmesinin önünü açtı. Yeni teknolojilerin özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin sanayisinde yoğun olarak kullanılmasının yanında bireyler tarafından da benimsenme durumu, bireylere olan etkileri ve bireysel tercihler araştırmacılar tarafından merak edilen bir konu oldu.
      Sosyal ağ platformları, mikrobloglar, video ve müzik paylaşımı tabanlı platformlar, fotoğraf paylaşımı tabanlı platformlar, konum paylaşım tabanlı platformlar, oyun tabanlı platformlar, fikir paylaşımı tabanlı platformlar, soru-cevap tabanlı platformlar, işbirliği tabanlı platformlar, yer imi paylaşımı tabanlı platformlar şeklinde incelenen sosyal medya içerisinde en sık kullanılanlar şu anda Facebook, Twitter, Insgatram, Linkedin, Youtube şeklinde sıralanıyor. Bu kitapta en sık kullanılan platformların doğuşu ve gelişimi ile ilgili bilgiler veriliyor, sosyal medya ile ilgili kayda değer bilimsel yayınlardan bahsediliyor.
      Kitapta öncelikle iletişime, sonrada kitle iletişime odaklanılıyor. Çünkü bu kavramların ne olduğu nereden ve hangi ihtiyaçtan çıktığı ve nasıl geliştiği bilinmeden günümüz teknolojik dünyasındaki gücünü anlatmak çok zor. Dolayısıyla, sosyal medyanın anlaşılması için öncelikle geleneksel kitle iletişim paradikmalarının ve araçlarının iyi anlaşılması gerekiyor. Kitle iletişimi ile ilgili güncel yaklaşımlarda ve geleneksel kitle iletişim araçları olan kitap, gazete, dergi, televizyon ve sinemadan bahsedilmiştir. Bu sayede, sosyal medya aşamasına geçmeden önce kitlelerin haberleşme ihtiyaçları ile ilgili perspektif çizmeye, okuyucuda gerekli altyapı oluşturmaya gayret edilmiştir. Ardından internetin gelişimi ile birlikte sosyal medya platformlarının günümüzdeki haline kadar geçirdiği evrim sürecinde yer verilmiştir.
      (Önsözden)

      Stok Kodu
      :
      9789758396801
      Boyut
      :
      14x21
      Sayfa Sayısı
      :
      200
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2019 Aralık
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat