Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Okul Dışı Ortamlarda Değerler Eğitimi Hüseyin Çalışkan

Okul Dışı Ortamlarda Değerler Eğitimi

Liste Fiyatı : 200,00TL
İndirimli Fiyat : 170,00TL
Kazancınız : 30,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 56,67TL
Havale/EFT ile : 166,60TL
%15
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786258044119
92756
Okul Dışı Ortamlarda Değerler Eğitimi
Okul Dışı Ortamlarda Değerler Eğitimi
170.00

Çocuklar değerleri, başta aile ve toplum olmak üzere çevreden edinmekte; edindiği değerleri yine başta aile olmak üzere toplumda yaşayarak pekiştirmektedirler. Bu bağlamda değerler eğitimi aile, okul ve toplumun her üçünün dâhil olduğu bir süreç olarak planlanmalıdır. Yapılacak bu planlamada; aile değerlerin oluştuğu, okul değerlerin geliştiği ve toplum değerlerin pekiştiği yerler olarak göz önüne alınması, gerçekleştirilecek değerler eğitiminin etkililiğini ve verimliliğini artıracaktır. Bu yüzden toplumun tüm kesimlerini ve çevrenin var olan bütün imkânlarını değerler eğitimi sürecine dâhil etmek gerekmektedir. Bu durum ise değerler eğitimi süreçlerinde okul dışı eğitim kavramını karşımıza çıkarmaktadır.

Okul dışı ortamlar sayesinde öğrenciler değerleri gerçek dünyada görme, tanıma ve değer içerikli davranışlar sergileme imkânı bulurlar. Nitekim okul dışı ortamlar öğrencilerin değerlerini oluşturma, geliştirme ve var olan değerlerini pekiştirme noktasında katkı sağlayabilmektedir. Ayrıca okul dışı eğitimler, değerler konusunda öğrencilerin farklı deneyimler yaşamasına fırsatlar sunmaktadır. Öğrenciler herhangi bir doğa gezisine gittiklerinde doğa sevgisi, doğal mirasa duyarlılık, doğal yaşama saygı ve çevreye karşı sorumluluk gibi değerleri kazanmaları beklenmektedir. Bu değerlerin sınıfların dört duvarı arasında etkili bir şekilde kazandırılması pek mümkün değildir.

Okul dışı ortamlarda değerler eğitimi çalışması yapmak isteyen bir eğitimci, okul dışı öğretim ortamlarından pazar yerleri, huzurevleri, müzeler, botanik parklar, sergiler, fabrikalar, katı atık tesisleri, arıtma tesisleri, doğal alanlar, gölet, şehitlik vb. mekânlardan rahatlıkla yararlanılabilir. Bu mekânlarda hazırlanan değerler eğitimi çalışmaları değerlerin kazanılmasına önemli katkılar sağlayabilir. Bu eser, değerler eğitiminin okul dışı ortamlarda nasıl ve ne şekilde gerçekleştirilebileceğine ilişkin teorik bilgi ve etkinlik örnekleriyle tüm öğretmen ve öğretmen adaylarına rehberlik etmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu açıdan eserin değerler eğitimini iş edinmiş olan tüm eğitimcilere önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

  • Açıklama
    • Çocuklar değerleri, başta aile ve toplum olmak üzere çevreden edinmekte; edindiği değerleri yine başta aile olmak üzere toplumda yaşayarak pekiştirmektedirler. Bu bağlamda değerler eğitimi aile, okul ve toplumun her üçünün dâhil olduğu bir süreç olarak planlanmalıdır. Yapılacak bu planlamada; aile değerlerin oluştuğu, okul değerlerin geliştiği ve toplum değerlerin pekiştiği yerler olarak göz önüne alınması, gerçekleştirilecek değerler eğitiminin etkililiğini ve verimliliğini artıracaktır. Bu yüzden toplumun tüm kesimlerini ve çevrenin var olan bütün imkânlarını değerler eğitimi sürecine dâhil etmek gerekmektedir. Bu durum ise değerler eğitimi süreçlerinde okul dışı eğitim kavramını karşımıza çıkarmaktadır.

      Okul dışı ortamlar sayesinde öğrenciler değerleri gerçek dünyada görme, tanıma ve değer içerikli davranışlar sergileme imkânı bulurlar. Nitekim okul dışı ortamlar öğrencilerin değerlerini oluşturma, geliştirme ve var olan değerlerini pekiştirme noktasında katkı sağlayabilmektedir. Ayrıca okul dışı eğitimler, değerler konusunda öğrencilerin farklı deneyimler yaşamasına fırsatlar sunmaktadır. Öğrenciler herhangi bir doğa gezisine gittiklerinde doğa sevgisi, doğal mirasa duyarlılık, doğal yaşama saygı ve çevreye karşı sorumluluk gibi değerleri kazanmaları beklenmektedir. Bu değerlerin sınıfların dört duvarı arasında etkili bir şekilde kazandırılması pek mümkün değildir.

      Okul dışı ortamlarda değerler eğitimi çalışması yapmak isteyen bir eğitimci, okul dışı öğretim ortamlarından pazar yerleri, huzurevleri, müzeler, botanik parklar, sergiler, fabrikalar, katı atık tesisleri, arıtma tesisleri, doğal alanlar, gölet, şehitlik vb. mekânlardan rahatlıkla yararlanılabilir. Bu mekânlarda hazırlanan değerler eğitimi çalışmaları değerlerin kazanılmasına önemli katkılar sağlayabilir. Bu eser, değerler eğitiminin okul dışı ortamlarda nasıl ve ne şekilde gerçekleştirilebileceğine ilişkin teorik bilgi ve etkinlik örnekleriyle tüm öğretmen ve öğretmen adaylarına rehberlik etmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu açıdan eserin değerler eğitimini iş edinmiş olan tüm eğitimcilere önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

      Stok Kodu
      :
      9786258044119
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      296
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2022 Ocak
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      170,00   
      170,00   
      2
      85,00   
      170,00   
      3
      56,67   
      170,00   
      Ziraat Bankası
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      170,00   
      170,00   
      2
      85,00   
      170,00   
      3
      56,67   
      170,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      170,00   
      170,00   
      2
      85,00   
      170,00   
      3
      56,67   
      170,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      170,00   
      170,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat