Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Okul Yöneticiliği Aytaç Açıkalın %15 indirimli Aytaç Açıkalın

Okul Yöneticiliği Aytaç Açıkalın

Liste Fiyatı : 144,00TL
İndirimli Fiyat : 122,40TL
Kazancınız : 21,60TL
Taksitli fiyat : 3 x 40,80TL
Havale/EFT ile : 119,95TL
%15
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786053183990
39425
Okul Yöneticiliği Aytaç Açıkalın
Okul Yöneticiliği Aytaç Açıkalın
122.40

“Mektepler (okullar) olmasa maarifi (eğitimi) çok iyi idare ederdim.” sözlerinin, güvenilir yazılı bir kaynağının bulunmamasına karşın Osmanlı maarif nazırlarından Haşim Paşa'ya (1903-1908) ait olması muhtemeldir. Günümüze değin ulaşan bu söz, eğitim sistemi içindeki olgusal bir durumu, okulun başatlığını yalın biçimde ortaya koymaktadır. Nitekim okul, eğitim sistemi içindeki lider alt sistem konumuna ve rollerine dayalı olarak çözümlendiğinde, şu üç özelliğinin öne çıktığı görülür: Okul, eğitim sisteminin en işlevsel parçasıdır. Okul, eğitimin eylemsel sınırlarını ve çevresini belirler. Okul, sistemin en uçta, ilk düzeyde öğrenimin etkinliklerinin sıcak, somut alanıdır. Yöneticilik bir meslektir. Her meslek gibi okul yöneticiliğinin de alanda birikmiş yeterli bir bilgi birikimi, norm ve değerleri mevcuttur. Sistemin en kritik parçası OKUL YÖNETİCİLİĞİ, iki bin on yıllarından başlayarak geleneksel “meslekte aslolan öğretmenliktir” görüşüne mahkûm edilmiştir. Okul Yöneticiliği, meslek örgütlerinin baskısı altında, seçme, atama ilke ve ölçütleri geçerlik ve güvenirlik yönünden kuşkulu düzenlemelerle yandaş öğretmenlere ikram edilen bir yönetim alanına dönüşmüştür. Karşıt uygulama ile başarısız (!) olarak nitelendirilen okul yöneticileri de öğretmenliğe atanmışlardır. Böylece “öğretmenlik, başarısız okul yöneticileri” alanına dönüştürülmüştür. Türkiye eğitim sisteminin yükselişi okuldan gerçekleşecektir. “Bir okul, müdürü kadar okuldur.” deyişinin sahibi olarak yazar, bu kitabında eğitimde tasarlanan tüm değişim ve gelişmelerin başlangıç noktasına okulun, odağına da okul müdürlüğünün yerleştirilmesini öneriyor.

  • Açıklama
    • “Mektepler (okullar) olmasa maarifi (eğitimi) çok iyi idare ederdim.” sözlerinin, güvenilir yazılı bir kaynağının bulunmamasına karşın Osmanlı maarif nazırlarından Haşim Paşa'ya (1903-1908) ait olması muhtemeldir. Günümüze değin ulaşan bu söz, eğitim sistemi içindeki olgusal bir durumu, okulun başatlığını yalın biçimde ortaya koymaktadır. Nitekim okul, eğitim sistemi içindeki lider alt sistem konumuna ve rollerine dayalı olarak çözümlendiğinde, şu üç özelliğinin öne çıktığı görülür: Okul, eğitim sisteminin en işlevsel parçasıdır. Okul, eğitimin eylemsel sınırlarını ve çevresini belirler. Okul, sistemin en uçta, ilk düzeyde öğrenimin etkinliklerinin sıcak, somut alanıdır. Yöneticilik bir meslektir. Her meslek gibi okul yöneticiliğinin de alanda birikmiş yeterli bir bilgi birikimi, norm ve değerleri mevcuttur. Sistemin en kritik parçası OKUL YÖNETİCİLİĞİ, iki bin on yıllarından başlayarak geleneksel “meslekte aslolan öğretmenliktir” görüşüne mahkûm edilmiştir. Okul Yöneticiliği, meslek örgütlerinin baskısı altında, seçme, atama ilke ve ölçütleri geçerlik ve güvenirlik yönünden kuşkulu düzenlemelerle yandaş öğretmenlere ikram edilen bir yönetim alanına dönüşmüştür. Karşıt uygulama ile başarısız (!) olarak nitelendirilen okul yöneticileri de öğretmenliğe atanmışlardır. Böylece “öğretmenlik, başarısız okul yöneticileri” alanına dönüştürülmüştür. Türkiye eğitim sisteminin yükselişi okuldan gerçekleşecektir. “Bir okul, müdürü kadar okuldur.” deyişinin sahibi olarak yazar, bu kitabında eğitimde tasarlanan tüm değişim ve gelişmelerin başlangıç noktasına okulun, odağına da okul müdürlüğünün yerleştirilmesini öneriyor.

      Stok Kodu
      :
      9786053183990
      Boyut
      :
      16x24 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      176
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      61,20   
      122,40   
      3
      40,80   
      122,40   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      61,20   
      122,40   
      3
      40,80   
      122,40   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      61,20   
      122,40   
      3
      40,80   
      122,40   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat