Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%17
Eğitim, - Anı Yayıncılık - Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Liste Fiyatı : 456,00TL
İndirimli Fiyat : 378,48TL
Kazancınız : 77,52TL
Taksitli fiyat : 3 x 126,16TL
Havale/EFT ile : 370,91TL
9786255525253
145272
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
378.48

İnsanoğlunun geçirdiği çok yönlü ve hızlı değişim süreci incelendiğinde, içinde
bulunduğumuz çağın bilgi çağı olduğu büyük çoğunluk tarafından kabul
görmektedir. Bilgi çağının en önemli kurumlarından olan “eğitim kurumları” ön
plana çıkmaktadır. Dünyada yaşanan hızlı ve bir o kadar da çok yönlü olan
değişim ve dönüşüm faaliyetleri, özellikle yönetim anlayışındaki yapılanmayı
yeniden sorgulamayı gündeme getirmiştir. Küreselleşme ve bilgi toplumuna
geçiş sürecinde eğitime ayrılan kaynakları daha etkili ve verimli kullanarak
eğitim hizmetlerinde kaliteyi artırma, bu hizmetlerden yararlananların
memnuniyetini sağlama ve bilgi çağının gereklerine uygun işlev görmesini
sağlatabilme isteği de eğitim yönetiminde yeni yaklaşımların gündeme gelmesini
zorunlu kılmıştır.
Böyle bir zorunluluktan hareketle globalleşme ve küreselleşme süreci de dikkate
alınarak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin birçoğunda olduğu gibi, ülkemizde
de eğitim sisteminin yapısını yeniden sorgulama ihtiyacı doğmuştur. Yapılan
tartışmalar neticesinde eğitim sistemlerinde yönetim erkinin nerede ve nasıl
kullanılması gerektiğinin sorgulanması kaçınılmaz bir sonuç olarak karşımıza
çıkar. Eğitim sistemlerinde bir yandan yönetim erkinin nasıl kullanılacağı
sorgulanırken, diğer yandan da sistem geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
Bu çalışmalarda ele alınan temel kavramların bütün kesimlerce aynı şekilde
algılanması da büyük önem arz etmektedir.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi kitabında eğitim sistemimizdeki değişim

sürecinin hareketliliği de dikkate alınarak gerekli güncellemeler yapılmıştır. Bu
güncellemelerle daha sade ve akıcı bir üslup kullanılarak, üniversitelerin eğitim
fakültelerinde okutulan “Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi” dersinin kuram-
uygulama ilişkisi sorgulanmış, YÖK'ün belirlediği içeriğe uygun olarak Türk
eğitim sisteminin genel yapısı ve bu yapı içerisinde okullarımızın nasıl
yönetildiği irdelenmiş ve okul yönetiminde teori-uygulama ilişkisi bir arada
sunulmuştur.

  • Açıklama
    • İnsanoğlunun geçirdiği çok yönlü ve hızlı değişim süreci incelendiğinde, içinde
      bulunduğumuz çağın bilgi çağı olduğu büyük çoğunluk tarafından kabul
      görmektedir. Bilgi çağının en önemli kurumlarından olan “eğitim kurumları” ön
      plana çıkmaktadır. Dünyada yaşanan hızlı ve bir o kadar da çok yönlü olan
      değişim ve dönüşüm faaliyetleri, özellikle yönetim anlayışındaki yapılanmayı
      yeniden sorgulamayı gündeme getirmiştir. Küreselleşme ve bilgi toplumuna
      geçiş sürecinde eğitime ayrılan kaynakları daha etkili ve verimli kullanarak
      eğitim hizmetlerinde kaliteyi artırma, bu hizmetlerden yararlananların
      memnuniyetini sağlama ve bilgi çağının gereklerine uygun işlev görmesini
      sağlatabilme isteği de eğitim yönetiminde yeni yaklaşımların gündeme gelmesini
      zorunlu kılmıştır.
      Böyle bir zorunluluktan hareketle globalleşme ve küreselleşme süreci de dikkate
      alınarak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin birçoğunda olduğu gibi, ülkemizde
      de eğitim sisteminin yapısını yeniden sorgulama ihtiyacı doğmuştur. Yapılan
      tartışmalar neticesinde eğitim sistemlerinde yönetim erkinin nerede ve nasıl
      kullanılması gerektiğinin sorgulanması kaçınılmaz bir sonuç olarak karşımıza
      çıkar. Eğitim sistemlerinde bir yandan yönetim erkinin nasıl kullanılacağı
      sorgulanırken, diğer yandan da sistem geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
      Bu çalışmalarda ele alınan temel kavramların bütün kesimlerce aynı şekilde
      algılanması da büyük önem arz etmektedir.
      Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi kitabında eğitim sistemimizdeki değişim

      sürecinin hareketliliği de dikkate alınarak gerekli güncellemeler yapılmıştır. Bu
      güncellemelerle daha sade ve akıcı bir üslup kullanılarak, üniversitelerin eğitim
      fakültelerinde okutulan “Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi” dersinin kuram-
      uygulama ilişkisi sorgulanmış, YÖK'ün belirlediği içeriğe uygun olarak Türk
      eğitim sisteminin genel yapısı ve bu yapı içerisinde okullarımızın nasıl
      yönetildiği irdelenmiş ve okul yönetiminde teori-uygulama ilişkisi bir arada
      sunulmuştur.

      Stok Kodu
      :
      9786255525253
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      296
      Basım Yeri
      :
      Ankara
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      378,48   
      378,48   
      2
      189,24   
      378,48   
      3
      126,16   
      378,48   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      378,48   
      378,48   
      2
      189,24   
      378,48   
      3
      126,16   
      378,48   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      378,48   
      378,48   
      2
      189,24   
      378,48   
      3
      126,16   
      378,48   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      378,48   
      378,48   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat