Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
İnsanoğlunun geçirdiği çok yönlü ve hızlı değişim süreci incelendiğinde, içinde
bulunduğumuz çağın bilgi çağı olduğu büyük çoğunluk tarafından kabul
görmektedir. Bilgi çağının en önemli kurumlarından olan “eğitim kurumları” ön
plana çıkmaktadır. Dünyada yaşanan hızlı ve bir o kadar da çok yönlü olan
değişim ve dönüşüm faaliyetleri, özellikle yönetim anlayışındaki yapılanmayı
yeniden sorgulamayı gündeme getirmiştir. Küreselleşme ve bilgi toplumuna
geçiş sürecinde eğitime ayrılan kaynakları daha etkili ve verimli kullanarak
eğitim hizmetlerinde kaliteyi artırma, bu hizmetlerden yararlananların
memnuniyetini sağlama ve bilgi çağının gereklerine uygun işlev görmesini
sağlatabilme isteği de eğitim yönetiminde yeni yaklaşımların gündeme gelmesini
zorunlu kılmıştır.
Böyle bir zorunluluktan hareketle globalleşme ve küreselleşme süreci de dikkate
alınarak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin birçoğunda olduğu gibi, ülkemizde
de eğitim sisteminin yapısını yeniden sorgulama ihtiyacı doğmuştur. Yapılan
tartışmalar neticesinde eğitim sistemlerinde yönetim erkinin nerede ve nasıl
kullanılması gerektiğinin sorgulanması kaçınılmaz bir sonuç olarak karşımıza
çıkar. Eğitim sistemlerinde bir yandan yönetim erkinin nasıl kullanılacağı
sorgulanırken, diğer yandan da sistem geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
Bu çalışmalarda ele alınan temel kavramların bütün kesimlerce aynı şekilde
algılanması da büyük önem arz etmektedir.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi kitabında eğitim sistemimizdeki değişim
sürecinin hareketliliği de dikkate alınarak gerekli güncellemeler yapılmıştır. Bu
güncellemelerle daha sade ve akıcı bir üslup kullanılarak, üniversitelerin eğitim
fakültelerinde okutulan “Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi” dersinin kuram-
uygulama ilişkisi sorgulanmış, YÖK'ün belirlediği içeriğe uygun olarak Türk
eğitim sisteminin genel yapısı ve bu yapı içerisinde okullarımızın nasıl
yönetildiği irdelenmiş ve okul yönetiminde teori-uygulama ilişkisi bir arada
sunulmuştur.
- Açıklama
İnsanoğlunun geçirdiği çok yönlü ve hızlı değişim süreci incelendiğinde, içinde
bulunduğumuz çağın bilgi çağı olduğu büyük çoğunluk tarafından kabul
görmektedir. Bilgi çağının en önemli kurumlarından olan “eğitim kurumları” ön
plana çıkmaktadır. Dünyada yaşanan hızlı ve bir o kadar da çok yönlü olan
değişim ve dönüşüm faaliyetleri, özellikle yönetim anlayışındaki yapılanmayı
yeniden sorgulamayı gündeme getirmiştir. Küreselleşme ve bilgi toplumuna
geçiş sürecinde eğitime ayrılan kaynakları daha etkili ve verimli kullanarak
eğitim hizmetlerinde kaliteyi artırma, bu hizmetlerden yararlananların
memnuniyetini sağlama ve bilgi çağının gereklerine uygun işlev görmesini
sağlatabilme isteği de eğitim yönetiminde yeni yaklaşımların gündeme gelmesini
zorunlu kılmıştır.
Böyle bir zorunluluktan hareketle globalleşme ve küreselleşme süreci de dikkate
alınarak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin birçoğunda olduğu gibi, ülkemizde
de eğitim sisteminin yapısını yeniden sorgulama ihtiyacı doğmuştur. Yapılan
tartışmalar neticesinde eğitim sistemlerinde yönetim erkinin nerede ve nasıl
kullanılması gerektiğinin sorgulanması kaçınılmaz bir sonuç olarak karşımıza
çıkar. Eğitim sistemlerinde bir yandan yönetim erkinin nasıl kullanılacağı
sorgulanırken, diğer yandan da sistem geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
Bu çalışmalarda ele alınan temel kavramların bütün kesimlerce aynı şekilde
algılanması da büyük önem arz etmektedir.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi kitabında eğitim sistemimizdeki değişimsürecinin hareketliliği de dikkate alınarak gerekli güncellemeler yapılmıştır. Bu
güncellemelerle daha sade ve akıcı bir üslup kullanılarak, üniversitelerin eğitim
fakültelerinde okutulan “Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi” dersinin kuram-
uygulama ilişkisi sorgulanmış, YÖK'ün belirlediği içeriğe uygun olarak Türk
eğitim sisteminin genel yapısı ve bu yapı içerisinde okullarımızın nasıl
yönetildiği irdelenmiş ve okul yönetiminde teori-uygulama ilişkisi bir arada
sunulmuştur.Stok Kodu:9786255525253Boyut:16x24Sayfa Sayısı:296Basım Yeri:Ankara
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim378,48378,482189,24378,483126,16378,48Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim378,48378,482189,24378,483126,16378,48Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim378,48378,482189,24378,483126,16378,48Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim378,48378,482--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
