Türkçe Öğretimi
Türkçe öğretiminin temel amacı; anlama becerilerinin geliştirilmesi, anlatım becerilerinin kazandırılması, kişisel aktif ve pasif söz varlığının zenginleştirilmesi, dil bilgisi kurallarının metin bağlamında sezdirilerek öğrenilmesinin sağlanması ve öğrencilerin Türkçe sevgisi ile dil bilincini kazanmaları için uygun koşulların hazırlanmasıdır. Bu amaçların gerçekleşebilmesinde ise öğrencilerin Türkçe öğrenmeye ilişkin tutum, motivasyon ve kaygı gibi duyuşsal özellikleri etkili olduğu gibi bu süreçte öğrencilere sunulacak öğrenme fırsatlarının kalitesi ve bu süreci yürütecek olan Türkçe öğretmenlerinin çağdaş öğrenme anlayışını donanma kapasiteleri de belirleyici olacaktır.
Türkçe öğretiminin kapsamı; temelde okuma, dinleme, konuşma, yazma ve dil bilgisi öğretimi ile ilgili her bir sınıf düzeyinde programda belirtilen kazanımların öğrencilere sunulması olarak değerlendirilse de, geniş anlamda bu süreci etkileyen pek çok faktörden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenmektedir. Bu kitapta, Türkçe öğretimi tarihinden başlanarak mevcut programda Türkçe öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilme biçimleri, zengin öğrenme ortamlarının oluşturulmasında kullanılabilecek teknolojik araçlarla ders içi etkinlik süreçleri, daha etkili bir öğrenme için söz dağarcığının geliştirilmesinde uygulanabilecek farklı yöntem ve teknikler, 21. yüzyıl becerileri ile Türkçe öğretiminin ilişkilendirilme şartları ve Türkçe öğretim sürecinin etkili bir şekilde ölçülüp değerlendirilmesinde kullanılabilecek geleneksel ve çağdaş ölçme araçları ele alınmaya ve bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretimi faaliyetlerinde bulunan herkese farklı görüş ve bakış açıları sunulmaya çalışılmıştır.
- Açıklama
Türkçe öğretiminin temel amacı; anlama becerilerinin geliştirilmesi, anlatım becerilerinin kazandırılması, kişisel aktif ve pasif söz varlığının zenginleştirilmesi, dil bilgisi kurallarının metin bağlamında sezdirilerek öğrenilmesinin sağlanması ve öğrencilerin Türkçe sevgisi ile dil bilincini kazanmaları için uygun koşulların hazırlanmasıdır. Bu amaçların gerçekleşebilmesinde ise öğrencilerin Türkçe öğrenmeye ilişkin tutum, motivasyon ve kaygı gibi duyuşsal özellikleri etkili olduğu gibi bu süreçte öğrencilere sunulacak öğrenme fırsatlarının kalitesi ve bu süreci yürütecek olan Türkçe öğretmenlerinin çağdaş öğrenme anlayışını donanma kapasiteleri de belirleyici olacaktır.
Türkçe öğretiminin kapsamı; temelde okuma, dinleme, konuşma, yazma ve dil bilgisi öğretimi ile ilgili her bir sınıf düzeyinde programda belirtilen kazanımların öğrencilere sunulması olarak değerlendirilse de, geniş anlamda bu süreci etkileyen pek çok faktörden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenmektedir. Bu kitapta, Türkçe öğretimi tarihinden başlanarak mevcut programda Türkçe öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilme biçimleri, zengin öğrenme ortamlarının oluşturulmasında kullanılabilecek teknolojik araçlarla ders içi etkinlik süreçleri, daha etkili bir öğrenme için söz dağarcığının geliştirilmesinde uygulanabilecek farklı yöntem ve teknikler, 21. yüzyıl becerileri ile Türkçe öğretiminin ilişkilendirilme şartları ve Türkçe öğretim sürecinin etkili bir şekilde ölçülüp değerlendirilmesinde kullanılabilecek geleneksel ve çağdaş ölçme araçları ele alınmaya ve bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretimi faaliyetlerinde bulunan herkese farklı görüş ve bakış açıları sunulmaya çalışılmıştır.Stok Kodu:9786051705316Boyut:16x24Sayfa Sayısı:198Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2022
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim257,72257,722128,86257,72385,91257,72Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim257,72257,722128,86257,72385,91257,72Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim257,72257,722128,86257,72385,91257,72Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim257,72257,722--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
