Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Eleştirel Matematik Eğitimi Seçme Makaleler Atilla Özdemir

Eleştirel Matematik Eğitimi Seçme Makaleler

Liste Fiyatı : 185,00TL
İndirimli Fiyat : 157,25TL
Kazancınız : 27,75TL
Taksitli fiyat : 3 x 52,42TL
Havale/EFT ile : 154,11TL
%15
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786258499810
108602
Eleştirel Matematik Eğitimi Seçme Makaleler
Eleştirel Matematik Eğitimi Seçme Makaleler
157.25

Eleştirel Matematik Eğitimi alanında seçme makalelerin bulunduğu bu kitapta Matematiğin ve Eleştirel Matematik Eğitiminin amacı, ilkeleri ve potansiyeli konularında ufuk açıcı makalelerle bilgilenme olanağı bulmaktayız. Birey ve toplum açısından Matematiğin 3 önemli yararı 1) uyum sağlayıcı, 2) değiştirme, 3) dönüştürme rolü olarak sıralanmaktadır. Matematiğin bu rollerini sosyal adaleti gözetecek şekilde bireyle ve toplumla buluştururken, matematik eğitimcilerin hangi ilkeler doğrultusunda hareket edebileceği konusunda eleştirel pedagojik temelleri olan kuramsal ve pratik önerilerde bulunulmaktadır. Ancak bunu yaparken aynı eğitsel amacın toplumun farklı kesimleri için farklı işlevlere neden olabileceği uyarısı da yapılmaktadır. Zira matematiğin sosyo-politik rollerinin ne sabit, ne de belli olduğu, kahraman ya da alçak olmak gibi her iki rolün de matematik eğitimi yoluyla gerçekleştirilebileceği vurgulanmakta, bu anlamda, matematik eğitiminin her zaman eleştirel pozisyonda olmasından bahsedilmektedir. Örneğin, işlevsel bir okuryazarlık geliştirmek, birçok durumda bir güçlendirme olarak görülebilir ve aynı zamanda böyle bir işlev "işgücü piyasası sınıflandırması" olarak bir güçsüzleştirme gibi de görülebilir (S.15). Bir başka örnekte, sosyal adalet için demokratik ve katılımcı yurttaş gerektiği, yurttaş ise, eşitlik ve özgürlüğe kendini adayan, kolektif hareket eden, dayanışma ve empati duygusuna sahip, karar alma süreçlerine aktif olarak katılan ve otoriteyi sorgulayıp sorumlu tutan, diğer yurttaşların ortak çıkar ve endişelerine dayalı sivil inisiyatif almak için onlarla bir araya gelebilen kişi (S.42) olarak tarif edilmektedir. Ancak, Matematiği öğrenmek, güçlendirme, vatandaşlık ve demokratik katılım ile sonuçlanabilir veya güçsüzleştirme, marjinalleşme ve dışlanma ile sonuçlanabilir uyarısı yapılmaktadır.

Prof. Dr. Sinan Olkun

  • Açıklama
    • Eleştirel Matematik Eğitimi alanında seçme makalelerin bulunduğu bu kitapta Matematiğin ve Eleştirel Matematik Eğitiminin amacı, ilkeleri ve potansiyeli konularında ufuk açıcı makalelerle bilgilenme olanağı bulmaktayız. Birey ve toplum açısından Matematiğin 3 önemli yararı 1) uyum sağlayıcı, 2) değiştirme, 3) dönüştürme rolü olarak sıralanmaktadır. Matematiğin bu rollerini sosyal adaleti gözetecek şekilde bireyle ve toplumla buluştururken, matematik eğitimcilerin hangi ilkeler doğrultusunda hareket edebileceği konusunda eleştirel pedagojik temelleri olan kuramsal ve pratik önerilerde bulunulmaktadır. Ancak bunu yaparken aynı eğitsel amacın toplumun farklı kesimleri için farklı işlevlere neden olabileceği uyarısı da yapılmaktadır. Zira matematiğin sosyo-politik rollerinin ne sabit, ne de belli olduğu, kahraman ya da alçak olmak gibi her iki rolün de matematik eğitimi yoluyla gerçekleştirilebileceği vurgulanmakta, bu anlamda, matematik eğitiminin her zaman eleştirel pozisyonda olmasından bahsedilmektedir. Örneğin, işlevsel bir okuryazarlık geliştirmek, birçok durumda bir güçlendirme olarak görülebilir ve aynı zamanda böyle bir işlev "işgücü piyasası sınıflandırması" olarak bir güçsüzleştirme gibi de görülebilir (S.15). Bir başka örnekte, sosyal adalet için demokratik ve katılımcı yurttaş gerektiği, yurttaş ise, eşitlik ve özgürlüğe kendini adayan, kolektif hareket eden, dayanışma ve empati duygusuna sahip, karar alma süreçlerine aktif olarak katılan ve otoriteyi sorgulayıp sorumlu tutan, diğer yurttaşların ortak çıkar ve endişelerine dayalı sivil inisiyatif almak için onlarla bir araya gelebilen kişi (S.42) olarak tarif edilmektedir. Ancak, Matematiği öğrenmek, güçlendirme, vatandaşlık ve demokratik katılım ile sonuçlanabilir veya güçsüzleştirme, marjinalleşme ve dışlanma ile sonuçlanabilir uyarısı yapılmaktadır.

      Prof. Dr. Sinan Olkun

      Stok Kodu
      :
      9786258499810
      Boyut
      :
      15x23
      Sayfa Sayısı
      :
      176
      Basım Yeri
      :
      Ankara
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      157,25   
      157,25   
      2
      78,63   
      157,25   
      3
      52,42   
      157,25   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      157,25   
      157,25   
      2
      78,63   
      157,25   
      3
      52,42   
      157,25   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      157,25   
      157,25   
      2
      78,63   
      157,25   
      3
      52,42   
      157,25   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      157,25   
      157,25   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat