Genel Fikirlerin Evrimi(Dil Hukuk Soyutlamanın Evrimi)
Théodule-Armand Ribot (1839 - 1916)
Fransız psikolog. Fransa'da bilimsel psikolojinin kurucusu olarak bilinir ve adını retrograd amneziyle ilgili
Ribot Yasası'na vermiştir.
Ribot, hayvan davranışları, çocukların ve eğitimsiz sağır-dilsizlerin eylemleri, dillerin evrimi ve çeşitli
toplumların etnografik belgeleri gibi zengin ve çeşitli kaynaklardan yararlanarak, bu karmaşık süreci anlaşılır
kılmayı amaçlıyor. İnsan zihninin nasıl soyut düşüncelere ulaştığını ve bu sürecin toplumsal ve bireysel
düzeyde nasıl şekillendiğini gösteriyor.
“Bir yazar şöyle der: ’Her bilim adamı kadavra kokar.’ Bu, bizim tezimizi bir imge biçiminde ifade eder.
Soyut düşünce bir kadavradır. İskelet demek daha doğru olurdu, ancak daha az pitoresk olurdu. Çünkü
bilimsel soyutlama olguların kemikli çerçevesidir.
Dolayısıyla, imge ile fikir arasındaki karşıtlık, temelde bütün ile parça arasındaki karşıtlıktır. Aynı anda hem
soyut hem de imgesel bir düşünür olmak imkânsızdır. Çünkü kişi aynı anda hem bütünü hem de parçayı hem
grubu hem de fraksiyonu düşünemez. Bu iki zihin alışkanlığı birbirini kesinlikle dışlamasa da birbirinin
karşıtıdır.
Sonuç olarak, genel fikirlerimiz mi var, yoksa yalnızca genel terimlerimiz mi?”
Dorlion Yayınları olarak 1899 yılında yayımlanan bu değerli çalışmayı okurlarımızla buluşturmaktan
mutluyuz.
- Açıklama
Théodule-Armand Ribot (1839 - 1916)
Fransız psikolog. Fransa'da bilimsel psikolojinin kurucusu olarak bilinir ve adını retrograd amneziyle ilgili
Ribot Yasası'na vermiştir.
Ribot, hayvan davranışları, çocukların ve eğitimsiz sağır-dilsizlerin eylemleri, dillerin evrimi ve çeşitli
toplumların etnografik belgeleri gibi zengin ve çeşitli kaynaklardan yararlanarak, bu karmaşık süreci anlaşılır
kılmayı amaçlıyor. İnsan zihninin nasıl soyut düşüncelere ulaştığını ve bu sürecin toplumsal ve bireysel
düzeyde nasıl şekillendiğini gösteriyor.
“Bir yazar şöyle der: ’Her bilim adamı kadavra kokar.’ Bu, bizim tezimizi bir imge biçiminde ifade eder.
Soyut düşünce bir kadavradır. İskelet demek daha doğru olurdu, ancak daha az pitoresk olurdu. Çünkü
bilimsel soyutlama olguların kemikli çerçevesidir.
Dolayısıyla, imge ile fikir arasındaki karşıtlık, temelde bütün ile parça arasındaki karşıtlıktır. Aynı anda hem
soyut hem de imgesel bir düşünür olmak imkânsızdır. Çünkü kişi aynı anda hem bütünü hem de parçayı hem
grubu hem de fraksiyonu düşünemez. Bu iki zihin alışkanlığı birbirini kesinlikle dışlamasa da birbirinin
karşıtıdır.
Sonuç olarak, genel fikirlerimiz mi var, yoksa yalnızca genel terimlerimiz mi?”
Dorlion Yayınları olarak 1899 yılında yayımlanan bu değerli çalışmayı okurlarımızla buluşturmaktan
mutluyuz.Stok Kodu:9786253832391Boyut:14x20Sayfa Sayısı:216Basım Yeri:Ankara
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim151,90151,90275,95151,90350,63151,90Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim151,90151,90275,95151,90350,63151,90Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim151,90151,90275,95151,90350,63151,90Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim151,90151,902--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
