Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları Pegem Akademi %15 indirimli

Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları Pegem Akademi

Liste Fiyatı : 108,00TL
İndirimli Fiyat : 91,80TL
Kazancınız : 16,20TL
Taksitli fiyat : 3 x 30,60TL
Havale/EFT ile : 89,96TL
%15
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786052413142
53378
Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları Pegem Akademi
Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları Pegem Akademi
91.80

8 yaşında bir çocuk size “Gök gürültüsü nasıl oluyor?” diye bir soru yöneltse
ona bunu nasıl açıklarsınız? Açıklamanızı (+) ve (-) yükleri de kullanarak yapmaya
çalıştığınızda; çocuğun zihninde oluşan; “elektrik yükü suda, yeryüzünde
ya da elektrik kablosunun içinde bu gürültüyü yapmıyor da neden bu ses sadece
gökyüzünde oluyor?” sorusuna nasıl bir açıklama getirirsiniz?
Günlük hayatta olup bitenleri tam da olup bitişine uygun olarak anladığımızı
ve anlatabildiğimizi “sanırız”. Ancak bu anlatma işlemi sırasında kavramlar arasında
kurulan ilişkilere farklı anlamlar yüklenmesine de neden olabiliriz. Acaba bu
problemin farkında mıyız?
Formal süreç içerisinde “öğretmen”, “öğrenci”, “müfredat”, “öğretim yöntemleri”
ve “ebeveynler” başta olmak üzere, informal süreçteki öğrencinin yaşadığı
“çevre” de dahil edildiğinde bu altı faktörün öğrenme sürecine etkisinin olduğu
söylenebilir. Bu faktörlerin hiçbirinin önemi diğerine göre azımsanamaz. Bu faktörlerden
biri olan öğretmen, öğrencinin bilgiyi oluşturması sürecinde tamamen
sorumlu olan kişi olarak görülmektedir. Eğitim alanındaki ve müfredatlardaki pek
çok değişikliğe rağmen, eğitim ve öğretim boyutunda yaşanan sorunların temelinde,
pek çok öğretmenin hala düz anlatım yöntemini ağırlıklı olarak kullanması yer
almaktadır. Ancak, anlamlı öğrenmenin gerçekleşebilmesi ve eğitimde istenilen
seviyenin yakalanması için hedefimiz, daima yeni yollarla bilginin oluşumu ve öğrenmenin
geliştirilmesi olmalıdır.
1900’lü yıllardan itibaren öğretmen merkezli fen programları, çağın gerekleri
doğrultusunda, yerini nesnel öğretime, daha sonrada bilimsel yollarla sonuca
ulaşmaya yani öğrencilere, bir bilim insanı gibi düşünme becerilerini kazandırmaya
yönelik yaklaşımlara dayanan programlara bırakmaya başlamıştır. Çağın
gereklerinin ortaya çıkardığı ihtiyaçlara ve sorunlara bir çözüm aranırken, kaliteli
insan gücü yetiştirmek ve fen alanlarıyla teknoloji, mühendislik ve matematiği
birleştiren; teorik bilginin uygulamaya, ürüne ve yenilikçi buluşlara dönüştürülmesini
amaçlayan bir akımı (STEM eğitimi - Science, Technology, Engineering
and Mathematics) harekete geçirmek, günümüzde okullarda uygulanan fen programlarının
en öncelikli amaçlarından biri olmuştur. Buna rağmen, fen bilimleri
alanındaki kavramların ve prensiplerin özünü öğretmek, öğrencilerin öğrenme
güçlüklerini tespit etmek ve ortadan kaldırmak, fen bilimleri eğitiminin temel
amaçlarından biri olarak hala önemini korumaktadır.
Fen bilimleri eğitimi kapsamında pek çok kavramın soyut olması nedeniyle,
fen konularının öğrenilmesi ve dolayısıyla kavramsal düzeyde anlaşılması zorlaşmaktadır.
Öğrenciler, bu soyut kavramları anlamlandırırken genellikle günlük
yaşamda gördüklerinden, duyduklarından ve hissettiklerinden etkilenmekte ve
bilim insanlarının savunduğundan farklı çıkarımlarda bulunmaktadırlar. Dolayısıyla,
kavramların, öğrenci zihninde yeterince şekillenememesi ve zihindeki
viii Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları
mevcut şemalarla doğru ilişkinin kurulamaması, kavram yanılgılarına sebep olmaktadır.

Araştırmalar gerek öğrencilerin, gerekse yetişkinlerin pek çok kavram yanılgısına
sahip olduklarını ve bu yanılgıların giderilmesine de direnç gösterdiklerini
işaret etmektedir. Doğası gereği bireylerin zihninde güçlü bir şekilde ve inatla tutulmaları
ve değişime dirençli olmalarından dolayı kavram yanılgıları fen bilimleri
öğreniminde önemli bir engel olarak kabul edilmektedir. Çünkü bu kavram
yanılgıları öğrenilecek yeni kavramların öğrenilmesini güçleştirmekte veya yeni
kavramların yanlış öğrenilmesine neden olabilmektedir.
Kavram yanılgıları konusu özellikle fen bilimleri eğitiminde bilimsel araştırmalara
sık sık konu olmaktadır. Araştırmalarda mevcut kavram yanılgılarının
tespiti ve giderilmesi için teknikler ele alınmakta ve çözüm önerileri sunulmaktadır.
Kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için tekniklerin öğrenilmesi ve
uygulanması kadar kavramın ilk öğrenilme aşamasında da kavram yanılgılarının
oluşumunun engellenmesine dikkat edilmelidir.
Öğretmenlerin sahip oldukları alan bilgilerini öğrencilerine öğretilebilir forma
dönüştürmelerini ifade eden pedagojik alan bilgisinin en önemli bileşenlerinden
biri de çocukların öğrenme güçlüklerinin varlığının ve nedenlerinin farkında
olmak, öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit edip, giderebilmektir. Öğretmenler
ve öğretmen adayları için hazırlanan bu kitap, kavram öğrenimi ve öğretimi, kavram
yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için kullanılabilecek teknikleri bir kaynakta
toplamayı amaçlamaktadır.
Bu eserin oluşmasında yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanılmıştır. Konular
olabildiğince somut ve örneklere dayalı şekilde işlenmeye çalışılmış, uygulama
süreci ve görsel materyaller ile desteklenmiştir. Örnekler genellikle fen bilimleri
konularından seçilmiş olmasına rağmen, alanı ne olursa olsun tüm öğretmen
adaylarının ve öğretmenlerin mevcut kavram yanılgılarının farkına varmaları, öğrencilerinin
kavram yanılgılarını tespit ve giderme tekniklerini kavramaları ve bu
teknikleri uygulamaya dönüştürmeleri hedeflenmektedir.
Öneri ve eleştirilerinizle yapacağınız katkıları bekler; eserin tüm meslektaşlarımıza,
öğretmen ve öğretmen adaylarına faydalı olmasını dileriz.

  • Açıklama
    • 8 yaşında bir çocuk size “Gök gürültüsü nasıl oluyor?” diye bir soru yöneltse
      ona bunu nasıl açıklarsınız? Açıklamanızı (+) ve (-) yükleri de kullanarak yapmaya
      çalıştığınızda; çocuğun zihninde oluşan; “elektrik yükü suda, yeryüzünde
      ya da elektrik kablosunun içinde bu gürültüyü yapmıyor da neden bu ses sadece
      gökyüzünde oluyor?” sorusuna nasıl bir açıklama getirirsiniz?
      Günlük hayatta olup bitenleri tam da olup bitişine uygun olarak anladığımızı
      ve anlatabildiğimizi “sanırız”. Ancak bu anlatma işlemi sırasında kavramlar arasında
      kurulan ilişkilere farklı anlamlar yüklenmesine de neden olabiliriz. Acaba bu
      problemin farkında mıyız?
      Formal süreç içerisinde “öğretmen”, “öğrenci”, “müfredat”, “öğretim yöntemleri”
      ve “ebeveynler” başta olmak üzere, informal süreçteki öğrencinin yaşadığı
      “çevre” de dahil edildiğinde bu altı faktörün öğrenme sürecine etkisinin olduğu
      söylenebilir. Bu faktörlerin hiçbirinin önemi diğerine göre azımsanamaz. Bu faktörlerden
      biri olan öğretmen, öğrencinin bilgiyi oluşturması sürecinde tamamen
      sorumlu olan kişi olarak görülmektedir. Eğitim alanındaki ve müfredatlardaki pek
      çok değişikliğe rağmen, eğitim ve öğretim boyutunda yaşanan sorunların temelinde,
      pek çok öğretmenin hala düz anlatım yöntemini ağırlıklı olarak kullanması yer
      almaktadır. Ancak, anlamlı öğrenmenin gerçekleşebilmesi ve eğitimde istenilen
      seviyenin yakalanması için hedefimiz, daima yeni yollarla bilginin oluşumu ve öğrenmenin
      geliştirilmesi olmalıdır.
      1900’lü yıllardan itibaren öğretmen merkezli fen programları, çağın gerekleri
      doğrultusunda, yerini nesnel öğretime, daha sonrada bilimsel yollarla sonuca
      ulaşmaya yani öğrencilere, bir bilim insanı gibi düşünme becerilerini kazandırmaya
      yönelik yaklaşımlara dayanan programlara bırakmaya başlamıştır. Çağın
      gereklerinin ortaya çıkardığı ihtiyaçlara ve sorunlara bir çözüm aranırken, kaliteli
      insan gücü yetiştirmek ve fen alanlarıyla teknoloji, mühendislik ve matematiği
      birleştiren; teorik bilginin uygulamaya, ürüne ve yenilikçi buluşlara dönüştürülmesini
      amaçlayan bir akımı (STEM eğitimi - Science, Technology, Engineering
      and Mathematics) harekete geçirmek, günümüzde okullarda uygulanan fen programlarının
      en öncelikli amaçlarından biri olmuştur. Buna rağmen, fen bilimleri
      alanındaki kavramların ve prensiplerin özünü öğretmek, öğrencilerin öğrenme
      güçlüklerini tespit etmek ve ortadan kaldırmak, fen bilimleri eğitiminin temel
      amaçlarından biri olarak hala önemini korumaktadır.
      Fen bilimleri eğitimi kapsamında pek çok kavramın soyut olması nedeniyle,
      fen konularının öğrenilmesi ve dolayısıyla kavramsal düzeyde anlaşılması zorlaşmaktadır.
      Öğrenciler, bu soyut kavramları anlamlandırırken genellikle günlük
      yaşamda gördüklerinden, duyduklarından ve hissettiklerinden etkilenmekte ve
      bilim insanlarının savunduğundan farklı çıkarımlarda bulunmaktadırlar. Dolayısıyla,
      kavramların, öğrenci zihninde yeterince şekillenememesi ve zihindeki
      viii Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları
      mevcut şemalarla doğru ilişkinin kurulamaması, kavram yanılgılarına sebep olmaktadır.

      Araştırmalar gerek öğrencilerin, gerekse yetişkinlerin pek çok kavram yanılgısına
      sahip olduklarını ve bu yanılgıların giderilmesine de direnç gösterdiklerini
      işaret etmektedir. Doğası gereği bireylerin zihninde güçlü bir şekilde ve inatla tutulmaları
      ve değişime dirençli olmalarından dolayı kavram yanılgıları fen bilimleri
      öğreniminde önemli bir engel olarak kabul edilmektedir. Çünkü bu kavram
      yanılgıları öğrenilecek yeni kavramların öğrenilmesini güçleştirmekte veya yeni
      kavramların yanlış öğrenilmesine neden olabilmektedir.
      Kavram yanılgıları konusu özellikle fen bilimleri eğitiminde bilimsel araştırmalara
      sık sık konu olmaktadır. Araştırmalarda mevcut kavram yanılgılarının
      tespiti ve giderilmesi için teknikler ele alınmakta ve çözüm önerileri sunulmaktadır.
      Kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için tekniklerin öğrenilmesi ve
      uygulanması kadar kavramın ilk öğrenilme aşamasında da kavram yanılgılarının
      oluşumunun engellenmesine dikkat edilmelidir.
      Öğretmenlerin sahip oldukları alan bilgilerini öğrencilerine öğretilebilir forma
      dönüştürmelerini ifade eden pedagojik alan bilgisinin en önemli bileşenlerinden
      biri de çocukların öğrenme güçlüklerinin varlığının ve nedenlerinin farkında
      olmak, öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit edip, giderebilmektir. Öğretmenler
      ve öğretmen adayları için hazırlanan bu kitap, kavram öğrenimi ve öğretimi, kavram
      yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için kullanılabilecek teknikleri bir kaynakta
      toplamayı amaçlamaktadır.
      Bu eserin oluşmasında yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanılmıştır. Konular
      olabildiğince somut ve örneklere dayalı şekilde işlenmeye çalışılmış, uygulama
      süreci ve görsel materyaller ile desteklenmiştir. Örnekler genellikle fen bilimleri
      konularından seçilmiş olmasına rağmen, alanı ne olursa olsun tüm öğretmen
      adaylarının ve öğretmenlerin mevcut kavram yanılgılarının farkına varmaları, öğrencilerinin
      kavram yanılgılarını tespit ve giderme tekniklerini kavramaları ve bu
      teknikleri uygulamaya dönüştürmeleri hedeflenmektedir.
      Öneri ve eleştirilerinizle yapacağınız katkıları bekler; eserin tüm meslektaşlarımıza,
      öğretmen ve öğretmen adaylarına faydalı olmasını dileriz.

      Stok Kodu
      :
      9786052413142
      Boyut
      :
      16x24 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      146 s
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      3
      Basım Tarihi
      :
      2018
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      91,80   
      91,80   
      2
      45,90   
      91,80   
      3
      30,60   
      91,80   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      91,80   
      91,80   
      2
      45,90   
      91,80   
      3
      30,60   
      91,80   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      91,80   
      91,80   
      2
      45,90   
      91,80   
      3
      30,60   
      91,80   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      91,80   
      91,80   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat