Sepetim (0) Toplam: 0,00TL

İdari Yargılama Usulü Hukukunda Yargılamanın Yenilenmesi

Liste Fiyatı : 244,00TL
İndirimli Fiyat : 217,16TL
Kazancınız : 26,84TL
Taksitli fiyat : 3 x 72,39TL
Havale/EFT ile : 212,82TL
%11
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786052647073
122231
İdari Yargılama Usulü Hukukunda Yargılamanın Yenilenmesi
İdari Yargılama Usulü Hukukunda Yargılamanın Yenilenmesi
217.16

İdarelerin işlem ve eylemlerinin hukuka uygun olması zorunluluğu, hukuk devletinin gereklerinden biridir. İdarelerin bu gerekliliği yerine getirip getirmedikleri, kural olarak yargı denetimine açık bulunmaktadır. Bu yargı denetimi ise yine kural olarak idari yargı yerlerince yapılmaktadır. Hukuk devleti ilkesinin sağlanabilmesi için bu yargılama faaliyetinin de hukuka uygun yapılması gerekmektedir. Ancak yargılama sonunda verilen kararın, çeşitli sebeplerle hukuka aykırı olma ihtimali de bulunmaktadır. Yargı yerlerince verilen kararların bir üst yargı yerinin denetimine tabi tutulması suretiyle bu ihtimalin mümkün olan en aza indirilmesi amaçlanmaktadır.

Üst yargı yerinin denetiminden geçerek veya diğer yollarla kesinleşmiş yargı kararlarının çok ağır hukuki sakatlıklar içermesi ve hukuk âleminde var olarak uygulanmaya devam etmesi halinde hukuki güvenlik ve dolayısıyla hukuk devleti ilkesi zarar görebilecektir. Yargılamanın yenilenmesi kurumu, bu yönde bir zararın giderilmesi adına öngörülmüş bir kanun yolu olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu tez çalışmasında, idari yargılama usulü hukukunda yargılamanın yenilenmesi kurumunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın birinci bölümünde öncelikle olağanüstü kanun yolu olarak yargılamanın yenilenmesi kurumu genel itibarıyla açıklanmıştır. Devamında tez çalışması konusunun gerektirdiği ölçüde kanun yolu ve kesin hüküm kavramlarına değinildikten sonra yargılamanın yenilenmesinin kanun yolları arasındaki yeri ortaya konulmuştur. Sonrasında ise yargılamanın yenilenmesinin şartları ve kapsamı incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde İYUK madde 53’te düzenlenen yargılamanın yenilenmesi sebepleri ve üçüncü bölümünde yargılamanın yenilenmesi usulü Danıştay’ın güncel içtihatlarından örnekler verilmek suretiyle irdelenmiştir.

 

  • Açıklama
    • İdarelerin işlem ve eylemlerinin hukuka uygun olması zorunluluğu, hukuk devletinin gereklerinden biridir. İdarelerin bu gerekliliği yerine getirip getirmedikleri, kural olarak yargı denetimine açık bulunmaktadır. Bu yargı denetimi ise yine kural olarak idari yargı yerlerince yapılmaktadır. Hukuk devleti ilkesinin sağlanabilmesi için bu yargılama faaliyetinin de hukuka uygun yapılması gerekmektedir. Ancak yargılama sonunda verilen kararın, çeşitli sebeplerle hukuka aykırı olma ihtimali de bulunmaktadır. Yargı yerlerince verilen kararların bir üst yargı yerinin denetimine tabi tutulması suretiyle bu ihtimalin mümkün olan en aza indirilmesi amaçlanmaktadır.

      Üst yargı yerinin denetiminden geçerek veya diğer yollarla kesinleşmiş yargı kararlarının çok ağır hukuki sakatlıklar içermesi ve hukuk âleminde var olarak uygulanmaya devam etmesi halinde hukuki güvenlik ve dolayısıyla hukuk devleti ilkesi zarar görebilecektir. Yargılamanın yenilenmesi kurumu, bu yönde bir zararın giderilmesi adına öngörülmüş bir kanun yolu olarak karşımıza çıkmaktadır.

      Bu tez çalışmasında, idari yargılama usulü hukukunda yargılamanın yenilenmesi kurumunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın birinci bölümünde öncelikle olağanüstü kanun yolu olarak yargılamanın yenilenmesi kurumu genel itibarıyla açıklanmıştır. Devamında tez çalışması konusunun gerektirdiği ölçüde kanun yolu ve kesin hüküm kavramlarına değinildikten sonra yargılamanın yenilenmesinin kanun yolları arasındaki yeri ortaya konulmuştur. Sonrasında ise yargılamanın yenilenmesinin şartları ve kapsamı incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde İYUK madde 53’te düzenlenen yargılamanın yenilenmesi sebepleri ve üçüncü bölümünde yargılamanın yenilenmesi usulü Danıştay’ın güncel içtihatlarından örnekler verilmek suretiyle irdelenmiştir.

       

      Stok Kodu
      :
      9786052647073
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      162
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2024 Ocak
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      217,16   
      217,16   
      2
      108,58   
      217,16   
      3
      72,39   
      217,16   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      217,16   
      217,16   
      2
      108,58   
      217,16   
      3
      72,39   
      217,16   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      217,16   
      217,16   
      2
      108,58   
      217,16   
      3
      72,39   
      217,16   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      217,16   
      217,16   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat