Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%10
Karahan Sınıfta Davranış Yönetimi Meral Kılıç Atıcı

Karahan Sınıfta Davranış Yönetimi

Liste Fiyatı : 192,00TL
İndirimli Fiyat : 172,80TL
Kazancınız : 19,20TL
Taksitli fiyat : 3 x 57,60TL
Havale/EFT ile : 169,34TL
%10
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786054989263
39606
Karahan Sınıfta Davranış Yönetimi
Karahan Sınıfta Davranış Yönetimi
172.80
Sınıf düzeni ve öğrenme birbiriyle ilişkili ancak birbirinden bağımsız iki öğretim görevidir. Başarılı bir şekilde yönetilen sınıfta öğrenciler daha çok verilen görevlere odaklanmakta ve öğrenme fırsatları en üst düzeye çıkmaktadır. Ayrıca sınıf düzeni ve öğrenme arasında karşılıklı bir ilişki vardır. Yani hem dersler öğrencinin dikkatini çekmek ve sürdürmek üzere planlanmalı ve hem de öğretimin gerçekleşmesi için en az düzeyde de olsa bir sınıf düzeni sağlanmalıdır.
 
Bu görevler aynı anda yapılması gerektiğinden, öğretmenler düzeni sürdürme ve öğrenmeyi sağlama konusunda kendilerini baskı altında hissetmektedirler. Bununla birlikte öğrenme ve sınıf düzenini sağlamak üzere gösterilen çabalar birbirini tamamlar niteliktedir. Örneğin, öğretmen bir öğrencinin çalışmasını kontrol ederken hem o öğrenciye geri bildirim verebilir hem de başka bir öğrencinin istenmeyen davranışını fiziksel yakınlık veya sözel olmayan mesajlarla engelleyebilir.
 
Öğretmenlerin en önemli amaçlarından birisi, akademik hedeflerini gerçekleştirmek üzere sınıf düzenini sağlamaktır. Düzen, belirli bir sınıf olayının (dersin, etkinliğin) başarılı olması için öğrencilerin kabul edilebilir sınırlar içinde gerekli davranışları göstermesi anlamına gelmektedir. Düzen, katı bir şekilde kurallara uyma ya da öğrencinin pasif hale getirilmesi anlamına gelmemektedir.
 
Sınıf düzeniyle ilgili önemli bazı noktalar vardır. İlki, düzen sınıf bağlamında gerçekleştirilmekte ve her sınıf ortamı öğrenciden farklı taleplerde bulunmaktadır. Örneğin, kurallar, bir dersin evresine ve bağlamına sıkı sıkıya bağlıdır. Öğrenciler sınıfa girerken, yerleşirken, ders için hazırlanırken, derse devam ederken, dersin sonunda sıralarını düzenlerken ve sınıftan çıkarken sınıf kurallarının hepsine aynı oranda uymayabilirler.
İkincisi, yukarıda da belirtildiği gibi öğrenme ve düzen birbiriyle yakından ilişkilidir ve öğretimin gerçekleşmesi için en az düzeyde de olsa bir düzen gerekmektedir.
 
Öğrenme, müfredat içeriğinin iyi bir şekilde işlenmesi gibi öğretimsel işlev aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Düzen ise grupları organize etme, kural ve prosedürleri oluşturma, istenmeyen davranışlara tepki verme, sınıf olaylarının geçişlerini ve kontrolünü yapma gibi yönetimsel işlev yoluyla gerçekleştirilmektedir.
 
Üçüncüsü, düzen öğrencinin öğrenmeyle ilgili görevlere katılımını etkilemektedir. İyi bir şekilde planlanan ve yönetilen grup etkinliklerine öğrencilerin katılımı kolaylaşmaktadır. Böylece etkili bir sınıf yöneticisi olmak için bireysel olarak öğrencilerin yönetiminden ziyade grup olarak öğrencilerin yönetimine önem vermek gerekmektedir.
 
Sonuç olarak, uygun öğrenci davranışını geliştirmek için öğrencinin işbirliği gerekmektedir. Düzen öğrencilerle birlikte gerçekleştirilmektedir. Bu yüzden onların sınıftaki olayların bir parçası olmaya istekli olmaları çok önemlidir. İşbirliği aktif ya da pasif katılımla gerçekleştirilebilir. Örneğin, tüm sınıf tartışması yalnızca birkaç öğrencinin katılımı, diğerlerinin dinlemesiyle yürütülebilir.
  • Açıklama
    • Sınıf düzeni ve öğrenme birbiriyle ilişkili ancak birbirinden bağımsız iki öğretim görevidir. Başarılı bir şekilde yönetilen sınıfta öğrenciler daha çok verilen görevlere odaklanmakta ve öğrenme fırsatları en üst düzeye çıkmaktadır. Ayrıca sınıf düzeni ve öğrenme arasında karşılıklı bir ilişki vardır. Yani hem dersler öğrencinin dikkatini çekmek ve sürdürmek üzere planlanmalı ve hem de öğretimin gerçekleşmesi için en az düzeyde de olsa bir sınıf düzeni sağlanmalıdır.
       
      Bu görevler aynı anda yapılması gerektiğinden, öğretmenler düzeni sürdürme ve öğrenmeyi sağlama konusunda kendilerini baskı altında hissetmektedirler. Bununla birlikte öğrenme ve sınıf düzenini sağlamak üzere gösterilen çabalar birbirini tamamlar niteliktedir. Örneğin, öğretmen bir öğrencinin çalışmasını kontrol ederken hem o öğrenciye geri bildirim verebilir hem de başka bir öğrencinin istenmeyen davranışını fiziksel yakınlık veya sözel olmayan mesajlarla engelleyebilir.
       
      Öğretmenlerin en önemli amaçlarından birisi, akademik hedeflerini gerçekleştirmek üzere sınıf düzenini sağlamaktır. Düzen, belirli bir sınıf olayının (dersin, etkinliğin) başarılı olması için öğrencilerin kabul edilebilir sınırlar içinde gerekli davranışları göstermesi anlamına gelmektedir. Düzen, katı bir şekilde kurallara uyma ya da öğrencinin pasif hale getirilmesi anlamına gelmemektedir.
       
      Sınıf düzeniyle ilgili önemli bazı noktalar vardır. İlki, düzen sınıf bağlamında gerçekleştirilmekte ve her sınıf ortamı öğrenciden farklı taleplerde bulunmaktadır. Örneğin, kurallar, bir dersin evresine ve bağlamına sıkı sıkıya bağlıdır. Öğrenciler sınıfa girerken, yerleşirken, ders için hazırlanırken, derse devam ederken, dersin sonunda sıralarını düzenlerken ve sınıftan çıkarken sınıf kurallarının hepsine aynı oranda uymayabilirler.
      İkincisi, yukarıda da belirtildiği gibi öğrenme ve düzen birbiriyle yakından ilişkilidir ve öğretimin gerçekleşmesi için en az düzeyde de olsa bir düzen gerekmektedir.
       
      Öğrenme, müfredat içeriğinin iyi bir şekilde işlenmesi gibi öğretimsel işlev aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Düzen ise grupları organize etme, kural ve prosedürleri oluşturma, istenmeyen davranışlara tepki verme, sınıf olaylarının geçişlerini ve kontrolünü yapma gibi yönetimsel işlev yoluyla gerçekleştirilmektedir.
       
      Üçüncüsü, düzen öğrencinin öğrenmeyle ilgili görevlere katılımını etkilemektedir. İyi bir şekilde planlanan ve yönetilen grup etkinliklerine öğrencilerin katılımı kolaylaşmaktadır. Böylece etkili bir sınıf yöneticisi olmak için bireysel olarak öğrencilerin yönetiminden ziyade grup olarak öğrencilerin yönetimine önem vermek gerekmektedir.
       
      Sonuç olarak, uygun öğrenci davranışını geliştirmek için öğrencinin işbirliği gerekmektedir. Düzen öğrencilerle birlikte gerçekleştirilmektedir. Bu yüzden onların sınıftaki olayların bir parçası olmaya istekli olmaları çok önemlidir. İşbirliği aktif ya da pasif katılımla gerçekleştirilebilir. Örneğin, tüm sınıf tartışması yalnızca birkaç öğrencinin katılımı, diğerlerinin dinlemesiyle yürütülebilir.
      Stok Kodu
      :
      9786054989263
      Boyut
      :
      16,00 x 24,00 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      202
      Basım Yeri
      :
      Adana
      Basım Tarihi
      :
      2014
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      172,80   
      172,80   
      2
      86,40   
      172,80   
      3
      57,60   
      172,80   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      172,80   
      172,80   
      2
      86,40   
      172,80   
      3
      57,60   
      172,80   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      172,80   
      172,80   
      2
      86,40   
      172,80   
      3
      57,60   
      172,80   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      172,80   
      172,80   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat