Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%25
Kur’an - Sünnet Işığında Cezanın Amacı Adem Yıldırım

Kur’an - Sünnet Işığında Cezanın Amacı

Liste Fiyatı : 35,00TL
İndirimli Fiyat : 26,25TL
Kazancınız : 8,75TL
Taksitli fiyat : 3 x 8,75TL
Havale/EFT ile : 25,73TL
%25
Temin süresi 4 iş günüdür.
9786052233658
76598
Kur’an - Sünnet Işığında Cezanın Amacı
Kur’an - Sünnet Işığında Cezanın Amacı
26.25

Değişim, tüm toplumların ve toplumu meydana getiren bütün kurumların alın yazısıdır. Din de toplumu meydana getiren sosyal kurumlardan biri olarak toplumsal değişimin hem nesnesi hem faili konumundadır. Toplumsal yapının bir bölümünde meydana gelen değişim, nihayetinde o yapının bütün parçalarını etkilemektedir. Modernleşmeyle birlikte toplumun her alanında hızlı bir değişim sürecinin içine girildiği açıktır. Dini anlayış ve temayüller de bu sürecin içinde peyderpey değişmektedir. Fakat toplumsal ve dini değişim nereye doğru ve hangi hızla ilerlemektedir? Sadece 10 sene önce Türkiye’nin İslamlaştığı tartışılırken bugün muhafazakar ailelerin çocuklarının bile deizme sürüklendiği iddia edilmeye başlanmıştır. Türkiye’de yaşayan kişiler ya bir lunapark hız treni (roller- coaster) üzerindeymişçesine yıldan yıla bir aşağı bir yukarı bir sağa bir sola savrulmaktadırlar ya da bu değerlendirmelerden en az biri hatalıdır.

Dini değişimle ilgili tartışmaların genel problemi konunun bağımsız alan araştırmaları üzerinden yürütülmemesidir. Toplumsal değişime değer yargılarıyla yaklaşmak eldeki verileri doğru okumayı güçleştirmektedir. Elinizdeki çalışma bu düşüncelerle Türkiye’de 2000’li yıllarda yaşanan toplumsal ve dini değişimi doğru okuma gayesiyle ortaya çıkmış bulunmaktadır. Araştırma dini algı ve temayüllerdeki değişimi öğretmenler üzerinden tespit etmeye çalışmaktadır.

2005 yılında öğretmenlerle gerçekleştirdiğimiz anket uygulaması aynı sorularla tekrar edilerek dini değişimin izleri ve öğretmenler üzerindeki yansımaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Bursa il merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 420 öğretmeninin katılımıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir.

Öğretmenlerdeki dini inanç, ibadet ve sosyal yaşam boyutlarını ölçtüğümüz bu çalışmada ortaya çıkan yaşa bağlı farklılıklar birçok kişinin düşüncesinin aksine en azından öğretmenler açısından dine yönelimin azalmadığını ortaya koymaktadır. Önceki çalışmamızla yaptığımız karşılaştırmalar da öğretmenler açısından din adına genel olarak pozitif yönlü bir değişime işaret etmektedir. Bu durum öğretmen profilindeki değişimi göstermektedir.

  • Açıklama
    • Değişim, tüm toplumların ve toplumu meydana getiren bütün kurumların alın yazısıdır. Din de toplumu meydana getiren sosyal kurumlardan biri olarak toplumsal değişimin hem nesnesi hem faili konumundadır. Toplumsal yapının bir bölümünde meydana gelen değişim, nihayetinde o yapının bütün parçalarını etkilemektedir. Modernleşmeyle birlikte toplumun her alanında hızlı bir değişim sürecinin içine girildiği açıktır. Dini anlayış ve temayüller de bu sürecin içinde peyderpey değişmektedir. Fakat toplumsal ve dini değişim nereye doğru ve hangi hızla ilerlemektedir? Sadece 10 sene önce Türkiye’nin İslamlaştığı tartışılırken bugün muhafazakar ailelerin çocuklarının bile deizme sürüklendiği iddia edilmeye başlanmıştır. Türkiye’de yaşayan kişiler ya bir lunapark hız treni (roller- coaster) üzerindeymişçesine yıldan yıla bir aşağı bir yukarı bir sağa bir sola savrulmaktadırlar ya da bu değerlendirmelerden en az biri hatalıdır.

      Dini değişimle ilgili tartışmaların genel problemi konunun bağımsız alan araştırmaları üzerinden yürütülmemesidir. Toplumsal değişime değer yargılarıyla yaklaşmak eldeki verileri doğru okumayı güçleştirmektedir. Elinizdeki çalışma bu düşüncelerle Türkiye’de 2000’li yıllarda yaşanan toplumsal ve dini değişimi doğru okuma gayesiyle ortaya çıkmış bulunmaktadır. Araştırma dini algı ve temayüllerdeki değişimi öğretmenler üzerinden tespit etmeye çalışmaktadır.

      2005 yılında öğretmenlerle gerçekleştirdiğimiz anket uygulaması aynı sorularla tekrar edilerek dini değişimin izleri ve öğretmenler üzerindeki yansımaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Bursa il merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 420 öğretmeninin katılımıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir.

      Öğretmenlerdeki dini inanç, ibadet ve sosyal yaşam boyutlarını ölçtüğümüz bu çalışmada ortaya çıkan yaşa bağlı farklılıklar birçok kişinin düşüncesinin aksine en azından öğretmenler açısından dine yönelimin azalmadığını ortaya koymaktadır. Önceki çalışmamızla yaptığımız karşılaştırmalar da öğretmenler açısından din adına genel olarak pozitif yönlü bir değişime işaret etmektedir. Bu durum öğretmen profilindeki değişimi göstermektedir.

      Stok Kodu
      :
      9786052233658
      Boyut
      :
      16,00 x 23,50 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      298
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2019
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      26,25   
      26,25   
      2
      13,13   
      26,25   
      3
      8,75   
      26,25   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      26,25   
      26,25   
      2
      13,13   
      26,25   
      3
      8,75   
      26,25   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      26,25   
      26,25   
      2
      13,13   
      26,25   
      3
      8,75   
      26,25   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      26,25   
      26,25   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat