Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%15
Ortaokul Öğrencileri İçin Bir Program Tasarısı Eray Eğmir

Eleştirel Düşünme Becerisi ÖğretimiOrtaokul Öğrencileri İçin Bir Program Tasarısı

Liste Fiyatı : 104,00TL
İndirimli Fiyat : 88,40TL
Kazancınız : 15,60TL
Taksitli fiyat : 3 x 29,47TL
Havale/EFT ile : 86,63TL
%15
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786052415221
56813
Ortaokul Öğrencileri İçin Bir Program Tasarısı
Ortaokul Öğrencileri İçin Bir Program Tasarısı Eleştirel Düşünme Becerisi Öğretimi
88.40
İnsanoğlunun, yaşadığı hayatı ve dünyayı anlama ve anlamlandırma amacıyla
kullandığı araçların başında düşünme faaliyeti gelmektedir. Düşünmemiz gözle
görülür olmamasına rağmen hayatımızın kalitesini belirleyecek en önemli aktivitedir.
Ancak genel anlamda bunu nasıl yaptığımızın açıkça farkında olmaksızın düşünürüz
yani düşünmemizi kanıksarız. Düşünme işlevinin temel amacı, yaşamımızdaki
olaylara anlam yüklemek, bu olayları kategoriler halinde sınıflandırmak ve öznel bir
biçimde kimliklendirmektir. Tüm insanlar doğaları gereği düşünürler. Ancak etkili
düşünme becerileri kazanmamışlarsa, insanlar genelde önyargılı, eksik, yanlış ve
amaca dönük olmayan bilgilere dayalı olarak düşünür. Eylemlerimizin düşüncelerimize
bağlı olduğu dikkate alınırsa doğru olanı yapmanın yolu bu fikir ve düşünceleri
kritik etmekten geçmektedir. İşte burada devreye eleştirel düşünme girer. Eleştirel
düşünme çok fazla bilginin veya bizi etkilemek isteyen birçok kişinin bulunduğu bir
dünyaya karşı girişilen bir savunmadır. Eleştirel düşünme, doğası gereği geliştirmek
amacıyla düşünmeyi analiz etme ve değerlendirme sanatıdır. Eleştirel düşünme
kısaca öz-yönelimli, öz-disiplinli ve kendi kendini düzelten bir düşünmedir. Eleştirel
düşünmenin hedefi bir kişinin düşünmeyi öğrenmesi ve düşünce işlem ve süreçleri
üzerinde kontrol sağlamasıdır. Böylece birey düşünmesi ve eylemleri üzerinde
yanıltıcı etki yapmaya çalışan unsurlara karşı koyabilecektir.
Bu açıklamalar ışığında üç bölümden oluşan bu eserde eleştirel düşünme becerisi
ve bu becerinin öğretimine ilişkin yaklaşımlar ele alınmış ve ortaokul öğrencileri
için geliştirilmiş bir eleştirel düşünme becerisi dersi öğretim programı tasarısı
sunulmuştur. Bu eserin eleştirel düşünme becerisi alanındaki uygulayıcılar ve
araştırmacılar için bir kaynak olması düşünülmektedir.
  • Açıklama
    • İnsanoğlunun, yaşadığı hayatı ve dünyayı anlama ve anlamlandırma amacıyla
      kullandığı araçların başında düşünme faaliyeti gelmektedir. Düşünmemiz gözle
      görülür olmamasına rağmen hayatımızın kalitesini belirleyecek en önemli aktivitedir.
      Ancak genel anlamda bunu nasıl yaptığımızın açıkça farkında olmaksızın düşünürüz
      yani düşünmemizi kanıksarız. Düşünme işlevinin temel amacı, yaşamımızdaki
      olaylara anlam yüklemek, bu olayları kategoriler halinde sınıflandırmak ve öznel bir
      biçimde kimliklendirmektir. Tüm insanlar doğaları gereği düşünürler. Ancak etkili
      düşünme becerileri kazanmamışlarsa, insanlar genelde önyargılı, eksik, yanlış ve
      amaca dönük olmayan bilgilere dayalı olarak düşünür. Eylemlerimizin düşüncelerimize
      bağlı olduğu dikkate alınırsa doğru olanı yapmanın yolu bu fikir ve düşünceleri
      kritik etmekten geçmektedir. İşte burada devreye eleştirel düşünme girer. Eleştirel
      düşünme çok fazla bilginin veya bizi etkilemek isteyen birçok kişinin bulunduğu bir
      dünyaya karşı girişilen bir savunmadır. Eleştirel düşünme, doğası gereği geliştirmek
      amacıyla düşünmeyi analiz etme ve değerlendirme sanatıdır. Eleştirel düşünme
      kısaca öz-yönelimli, öz-disiplinli ve kendi kendini düzelten bir düşünmedir. Eleştirel
      düşünmenin hedefi bir kişinin düşünmeyi öğrenmesi ve düşünce işlem ve süreçleri
      üzerinde kontrol sağlamasıdır. Böylece birey düşünmesi ve eylemleri üzerinde
      yanıltıcı etki yapmaya çalışan unsurlara karşı koyabilecektir.
      Bu açıklamalar ışığında üç bölümden oluşan bu eserde eleştirel düşünme becerisi
      ve bu becerinin öğretimine ilişkin yaklaşımlar ele alınmış ve ortaokul öğrencileri
      için geliştirilmiş bir eleştirel düşünme becerisi dersi öğretim programı tasarısı
      sunulmuştur. Bu eserin eleştirel düşünme becerisi alanındaki uygulayıcılar ve
      araştırmacılar için bir kaynak olması düşünülmektedir.
      Stok Kodu
      :
      9786052415221
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      112
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      2
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      88,40   
      88,40   
      2
      44,20   
      88,40   
      3
      29,47   
      88,40   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      88,40   
      88,40   
      2
      44,20   
      88,40   
      3
      29,47   
      88,40   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      88,40   
      88,40   
      2
      44,20   
      88,40   
      3
      29,47   
      88,40   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      88,40   
      88,40   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat