Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Pazarlama Psikolojik Bir Yaklaşım H. Çağatay Karabıyık

Pazarlama Psikolojik Bir YaklaşımÇıpalama ile Tüketici Manipülasyonu Üzerine Deneysel Bir Araştırma

Liste Fiyatı : 130,00TL
İndirimli Fiyat : 104,00TL
Kazancınız : 26,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 34,67TL
Havale/EFT ile : 101,92TL
%20
Temin süresi 3 iş günüdür.
9786057302908
105417
Pazarlama Psikolojik Bir Yaklaşım
Pazarlama Psikolojik Bir Yaklaşım Çıpalama ile Tüketici Manipülasyonu Üzerine Deneysel Bir Araştırma
104.00

Günümüz ekonomisinde kamu sektöründen sonra en fazla harcama yapılan alan pazarlamadır ve bir spor karşılaşmasında verilen reklam maliyetleri Dünya Savaşlarını aşmış durumdadır (Ries & Trout, 2020). Söyleşine yüksek bir maliyetse pazarlamanın her alanında uzmanlaşmayı bir zorunluluk haline getirmiştir. Yeni nesil pazarlama pratiğinde ise markalar artık ürünler ve pazar payları için değil, tüketicilerin zihinleri için rekabet etmektedir. Yani pazarlama dendiğinde ürün yerine tüketici algısı, pazar yerine tüketici zihni anlaşılmalıdır. Başka bir ifade ile günümüz pazarlaması tüketici algılarını yönetme uygulamaları olarak kabul edilmelidir.
Bu çalışmada Nobel Ekonomi Ödül'ü sahibi Çıpalama Teorisi'nin mağazalarda tüketicileri bir manipülasyon aracı olarak kullanımı deneysel bir araştırma ile incelenmiştir. Yapılan deneyde tüketicileri manipüle eden bir mağaza tasarlanmış ve tüketicilerden aynı ürünlere fiyat biçmeleri istenmiştir. Sonuçlarsa hem tüketiciler hem de markalar için oldukça çarpıcıdır. Aynı ürünler olmasına rağmen çıpalama manipülasyonuna maruz kalan deney grubu, çıpalamaya maruz kalmayan kontrol grubuna göre aynı ürünlere %390,31 daha yüksek bir fiyat biçmiştir. Bu da bulguların hem tüketiciler hem de markalar için büyük önem arz ettiğini göstermektedir. Ancak tüketicilerin bilinçlendirilmesi amacı taşıyan çalışmamızın en büyük umudu tüketirken tükenmek yerine daha yaşanabilir bir ekonomi anlayışına katkıda bulunmaktır.
Daha yaşanabilir ekonomi ve daha da önemlisi doğa umuduyla...

  • Açıklama
    • Günümüz ekonomisinde kamu sektöründen sonra en fazla harcama yapılan alan pazarlamadır ve bir spor karşılaşmasında verilen reklam maliyetleri Dünya Savaşlarını aşmış durumdadır (Ries & Trout, 2020). Söyleşine yüksek bir maliyetse pazarlamanın her alanında uzmanlaşmayı bir zorunluluk haline getirmiştir. Yeni nesil pazarlama pratiğinde ise markalar artık ürünler ve pazar payları için değil, tüketicilerin zihinleri için rekabet etmektedir. Yani pazarlama dendiğinde ürün yerine tüketici algısı, pazar yerine tüketici zihni anlaşılmalıdır. Başka bir ifade ile günümüz pazarlaması tüketici algılarını yönetme uygulamaları olarak kabul edilmelidir.
      Bu çalışmada Nobel Ekonomi Ödül'ü sahibi Çıpalama Teorisi'nin mağazalarda tüketicileri bir manipülasyon aracı olarak kullanımı deneysel bir araştırma ile incelenmiştir. Yapılan deneyde tüketicileri manipüle eden bir mağaza tasarlanmış ve tüketicilerden aynı ürünlere fiyat biçmeleri istenmiştir. Sonuçlarsa hem tüketiciler hem de markalar için oldukça çarpıcıdır. Aynı ürünler olmasına rağmen çıpalama manipülasyonuna maruz kalan deney grubu, çıpalamaya maruz kalmayan kontrol grubuna göre aynı ürünlere %390,31 daha yüksek bir fiyat biçmiştir. Bu da bulguların hem tüketiciler hem de markalar için büyük önem arz ettiğini göstermektedir. Ancak tüketicilerin bilinçlendirilmesi amacı taşıyan çalışmamızın en büyük umudu tüketirken tükenmek yerine daha yaşanabilir bir ekonomi anlayışına katkıda bulunmaktır.
      Daha yaşanabilir ekonomi ve daha da önemlisi doğa umuduyla...

      Stok Kodu
      :
      9786057302908
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      194
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2022 Eylül
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      104,00   
      104,00   
      2
      52,00   
      104,00   
      3
      34,67   
      104,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      104,00   
      104,00   
      2
      52,00   
      104,00   
      3
      34,67   
      104,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      104,00   
      104,00   
      2
      52,00   
      104,00   
      3
      34,67   
      104,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      104,00   
      104,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat