Metindilbilim ve Yabancılara Türkçe Öğretimi
Yabancılara Türkçe öğretimi alanında, metindilbilim ile öğretim uygulamaları arasındaki ilişki genellikle sınırlı düzeyde ele alınmış; metnin yapısal işlevi ve öğretimdeki rolü yeterince merkezî bir çerçeveye konumlandırılamamıştır. Oysa dil, en anlamlı ve işlevsel biçimiyle metin düzeyinde kendine yer bulur. Bu bağlamda, metin odaklı bir bakış açısıyla dilin nasıl işlendiğini ve anlamın nasıl inşa edildiğini ortaya koymaya çalışan metindilbilim, öğretim süreçlerinin daha bütüncül ve anlam temelli tasarlanmasına katkı sağlayabilecek önemli bir kuramsal zemindir.
Elinizdeki bu kitap, yabancılara Türkçe öğretimi alanında metindilbilim temelli hazırlanan ilk örnek çalışmalardan biri olma özelliğini taşımaktadır. Bu noktadan bakıldığında eserde bulunan okuma etkinlikleri, kuramsal ilkeler doğrultusunda geliştirilerek metin yapısı odaklı bir anlayışla yapılandırılmıştır. Bu yönüyle eser; ders yürütücüsü olan uygulayıcı öğretmenlere, araştırmacılara ve alana ilgi duyan akademik çevrelere bütüncül bir model sunmaktadır.
İlk çıkış noktası doktora çalışması olan bu eser, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik yapı temelli bir öğretim anlayışını benimsemekte; metindilbilimsel perspektifle Türkçenin anlamlı ve işlevsel sunumuna katkı sağlamayı hedeflemektedir.
- Açıklama
Yabancılara Türkçe öğretimi alanında, metindilbilim ile öğretim uygulamaları arasındaki ilişki genellikle sınırlı düzeyde ele alınmış; metnin yapısal işlevi ve öğretimdeki rolü yeterince merkezî bir çerçeveye konumlandırılamamıştır. Oysa dil, en anlamlı ve işlevsel biçimiyle metin düzeyinde kendine yer bulur. Bu bağlamda, metin odaklı bir bakış açısıyla dilin nasıl işlendiğini ve anlamın nasıl inşa edildiğini ortaya koymaya çalışan metindilbilim, öğretim süreçlerinin daha bütüncül ve anlam temelli tasarlanmasına katkı sağlayabilecek önemli bir kuramsal zemindir.
Elinizdeki bu kitap, yabancılara Türkçe öğretimi alanında metindilbilim temelli hazırlanan ilk örnek çalışmalardan biri olma özelliğini taşımaktadır. Bu noktadan bakıldığında eserde bulunan okuma etkinlikleri, kuramsal ilkeler doğrultusunda geliştirilerek metin yapısı odaklı bir anlayışla yapılandırılmıştır. Bu yönüyle eser; ders yürütücüsü olan uygulayıcı öğretmenlere, araştırmacılara ve alana ilgi duyan akademik çevrelere bütüncül bir model sunmaktadır.
İlk çıkış noktası doktora çalışması olan bu eser, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik yapı temelli bir öğretim anlayışını benimsemekte; metindilbilimsel perspektifle Türkçenin anlamlı ve işlevsel sunumuna katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Stok Kodu:9786255704863Boyut:16x24Sayfa Sayısı:234Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2025 Ekim
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim467,50467,502233,75467,503155,83467,50Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim467,50467,502233,75467,503155,83467,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim467,50467,502233,75467,503155,83467,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim467,50467,502--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
