Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%20
Sanat, - Akademisyen Kitabevi - Sanat Felsefesi

Sanat Felsefesi

Liste Fiyatı : 550,00TL
İndirimli Fiyat : 440,00TL
Kazancınız : 110,00TL
Taksitli fiyat : 3 x 146,67TL
Havale/EFT ile : 431,20TL
9786253753566
142260
Sanat Felsefesi
Sanat Felsefesi
440.00

Özet
Sanatın sürekli gelişmesi ve çeşitlenmesi sanatı belli bir kuramla sınırlandırmanın
mümkün olmadığının anlaşılmasına neden olur. Felsefe evrensel yasaları
sanata uygulayarak sanatın bir ereğinin olup olmadığını sorgular.
Sanat akımları sürekli felsefe ile beslenmiş ya da zihinsel güçlere
yaslanarak sanatın yeni yollar keşfetmesini sağlamıştır. Sanatın
bir bilgi nesnesi olması felsefe ile yakın bir işbirliği gerektirmiştir.
Sanatın kalıplaştığı, can çekiştiği bir anda felsefe, bu donukluğu
kırarak sanata yeni olanaklar sağlar. Buda sanatın felsefe yardımıyla
sürekli bir bilinç oluşturmasına katkıda bulunur. Felsefe
yeni oluşumun kalıplarını açarak zihinsel ve tinsel açılımlara
gider. Sanatı açıklarken bulduğu yollar çok karmaşık bazen da
oldukça sadedir. Sanat felsefesi basmakalıp sanat anlayışları tekrar
gözden geçirerek daha karmaşık, daha sonsuz anlayışların
xxx

da olabileceğinin altını çizer. Sanat felsefesi sanatta her türlü zihinsel
fikirlerin ortaya çıkmasını sağladığı gibi eski düşüncelerin
de hafızaya kodlanmasını sağlar. Sanat felsefesi eskiyi muhafaza
ettiği gibi yeniye de kapı açar.

İçindekiler
ESTETİK KURAMLARI
Metafizik Estetik
Fenomenolojik Estetik
Sorunsalcı Estetik
Herakleitos (İ.Ö. 535-475)
Herakleitos Estetiği.
Pythagoras (İ.Ö. 570-495)
Pythagoras Estetiği
Platon (İ.Ö. 427-347)
Platon’da Mimetik Anlayış
Platon’da Kendine Güzel ve Kendinden İyi
Platon’da Mağara Benzetmesi
Değişen ve Değişmeyen Karşılığı
Orpheus’cu Pythagoras’çı Bakış
İdealar Düşüncesi
Mutlak Güzel ve Göreli Güzel
Aristoteles (İ.Ö. 384-322)
Aristoteles’te Estetik
Aristoteles’te Katharsiz
Yeni Platonculuk ve Plotinus (İ.S. 205-270)
Plotinos’ta Güzellik Anlayışı
Nous ve İdealar
“Bir” ve Tanrı Kavramı
ORTA ÇAĞ
Orta Çağ’da Estetik
Aurelius Augustinus (İ.S. 354-430)
Augustinus’ta Estetik Anlayış
Aquinolu Thomaso (1225-1274)
Aquinolu Thomas’ta Estetik
RÖNESANS
Rönesans Sanatı ve Estetiği
Jean Baptiste Du Bos (1670-1743)
Aydınlanma
İmmanuel Kant (1724-1804)
Kant Estetiği
Kant’ta İyi ve Hoşa Giden
Kant’ta Salt Güzel Anlayışı
Kant’ta Güzel ve Yüce
Kant’ın Sanat Anlayışında Ereklilik Kavramı
Friedrich Schiller (1759-1805)
Schıller Estetiği
Friederich Wilhelm Joseph Schelling (1775-1854)
Schellıng Estetik Anlayışı
Georg Wilhelm Friederich Hegel (1770-1831)
Hegel Felsefesi
Hegel Felsefesinde Akış Kuramı

Hegel’de Güzellik Anlayışı
Bendetto Croce (1866-1952)
Collıngwood (1889-1943)
Bertolt Brecht (1898-1956)
Sıgmund Freud (1856-1939)
Freudçu Estetik
Walter Benjamin (1892-1940)
Benjamin’in Estetik Anlayışı
Arthur Schopenhauer (1788-1860)
Schopenhauer’de Estetik Anlayış
Varoluşçuluk
Soren Kierkegaard (1813-1855)
Kierkegaard’da Estetik Anlayış
Frıedrıch Wilhelm Nıetzsche (1844-1900)
Nietzsche’de Estetik Anlayışı
Martın Heıdegger (1889-1976)
Ek - Stase
Heidegger Estetiği
Jean - Paul Sartre (1905-1980)
Sartre’nin Kişileri
Albert Camus (1913-1960)
Albert Camus’da Estetik Anlayış
Fyodor Dostoyevski (1821-1881)
Dostoyevski Estetik Anlayışı
Dostoyevski’nin Kişileri
Özgürlük
Kötülük
Lev. Nikolayevic Tolstoy (1828-1910)
Tolstoy’un Estetik Anlayışı
Karl Marx (1818-1883)
Marx Estetiği
George Santayana (1863-1952)
Santayana’nın Estetiği
George Lucas (1885-1971)
Herbert Marcuse (1898-1979)
Herbert Marcuse’nin Estetik Anlayışı
Theodor Wisegrund Adorno ve Frankfurt Okulu
SANATTA BÜYÜK DÖNÜŞÜMLER
Dadaizm
NEO AVANGARD SANAT
Pop-Art
Minimalizm
Kavramsalsanat
Fluxus
Op-Art (Optik Sanat)
KAYNAKLAR

  • Açıklama
    • Özet
      Sanatın sürekli gelişmesi ve çeşitlenmesi sanatı belli bir kuramla sınırlandırmanın
      mümkün olmadığının anlaşılmasına neden olur. Felsefe evrensel yasaları
      sanata uygulayarak sanatın bir ereğinin olup olmadığını sorgular.
      Sanat akımları sürekli felsefe ile beslenmiş ya da zihinsel güçlere
      yaslanarak sanatın yeni yollar keşfetmesini sağlamıştır. Sanatın
      bir bilgi nesnesi olması felsefe ile yakın bir işbirliği gerektirmiştir.
      Sanatın kalıplaştığı, can çekiştiği bir anda felsefe, bu donukluğu
      kırarak sanata yeni olanaklar sağlar. Buda sanatın felsefe yardımıyla
      sürekli bir bilinç oluşturmasına katkıda bulunur. Felsefe
      yeni oluşumun kalıplarını açarak zihinsel ve tinsel açılımlara
      gider. Sanatı açıklarken bulduğu yollar çok karmaşık bazen da
      oldukça sadedir. Sanat felsefesi basmakalıp sanat anlayışları tekrar
      gözden geçirerek daha karmaşık, daha sonsuz anlayışların
      xxx

      da olabileceğinin altını çizer. Sanat felsefesi sanatta her türlü zihinsel
      fikirlerin ortaya çıkmasını sağladığı gibi eski düşüncelerin
      de hafızaya kodlanmasını sağlar. Sanat felsefesi eskiyi muhafaza
      ettiği gibi yeniye de kapı açar.

      İçindekiler
      ESTETİK KURAMLARI
      Metafizik Estetik
      Fenomenolojik Estetik
      Sorunsalcı Estetik
      Herakleitos (İ.Ö. 535-475)
      Herakleitos Estetiği.
      Pythagoras (İ.Ö. 570-495)
      Pythagoras Estetiği
      Platon (İ.Ö. 427-347)
      Platon’da Mimetik Anlayış
      Platon’da Kendine Güzel ve Kendinden İyi
      Platon’da Mağara Benzetmesi
      Değişen ve Değişmeyen Karşılığı
      Orpheus’cu Pythagoras’çı Bakış
      İdealar Düşüncesi
      Mutlak Güzel ve Göreli Güzel
      Aristoteles (İ.Ö. 384-322)
      Aristoteles’te Estetik
      Aristoteles’te Katharsiz
      Yeni Platonculuk ve Plotinus (İ.S. 205-270)
      Plotinos’ta Güzellik Anlayışı
      Nous ve İdealar
      “Bir” ve Tanrı Kavramı
      ORTA ÇAĞ
      Orta Çağ’da Estetik
      Aurelius Augustinus (İ.S. 354-430)
      Augustinus’ta Estetik Anlayış
      Aquinolu Thomaso (1225-1274)
      Aquinolu Thomas’ta Estetik
      RÖNESANS
      Rönesans Sanatı ve Estetiği
      Jean Baptiste Du Bos (1670-1743)
      Aydınlanma
      İmmanuel Kant (1724-1804)
      Kant Estetiği
      Kant’ta İyi ve Hoşa Giden
      Kant’ta Salt Güzel Anlayışı
      Kant’ta Güzel ve Yüce
      Kant’ın Sanat Anlayışında Ereklilik Kavramı
      Friedrich Schiller (1759-1805)
      Schıller Estetiği
      Friederich Wilhelm Joseph Schelling (1775-1854)
      Schellıng Estetik Anlayışı
      Georg Wilhelm Friederich Hegel (1770-1831)
      Hegel Felsefesi
      Hegel Felsefesinde Akış Kuramı

      Hegel’de Güzellik Anlayışı
      Bendetto Croce (1866-1952)
      Collıngwood (1889-1943)
      Bertolt Brecht (1898-1956)
      Sıgmund Freud (1856-1939)
      Freudçu Estetik
      Walter Benjamin (1892-1940)
      Benjamin’in Estetik Anlayışı
      Arthur Schopenhauer (1788-1860)
      Schopenhauer’de Estetik Anlayış
      Varoluşçuluk
      Soren Kierkegaard (1813-1855)
      Kierkegaard’da Estetik Anlayış
      Frıedrıch Wilhelm Nıetzsche (1844-1900)
      Nietzsche’de Estetik Anlayışı
      Martın Heıdegger (1889-1976)
      Ek - Stase
      Heidegger Estetiği
      Jean - Paul Sartre (1905-1980)
      Sartre’nin Kişileri
      Albert Camus (1913-1960)
      Albert Camus’da Estetik Anlayış
      Fyodor Dostoyevski (1821-1881)
      Dostoyevski Estetik Anlayışı
      Dostoyevski’nin Kişileri
      Özgürlük
      Kötülük
      Lev. Nikolayevic Tolstoy (1828-1910)
      Tolstoy’un Estetik Anlayışı
      Karl Marx (1818-1883)
      Marx Estetiği
      George Santayana (1863-1952)
      Santayana’nın Estetiği
      George Lucas (1885-1971)
      Herbert Marcuse (1898-1979)
      Herbert Marcuse’nin Estetik Anlayışı
      Theodor Wisegrund Adorno ve Frankfurt Okulu
      SANATTA BÜYÜK DÖNÜŞÜMLER
      Dadaizm
      NEO AVANGARD SANAT
      Pop-Art
      Minimalizm
      Kavramsalsanat
      Fluxus
      Op-Art (Optik Sanat)
      KAYNAKLAR

      Stok Kodu
      :
      9786253753566
      Boyut
      :
      14x20
      Sayfa Sayısı
      :
      245
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2025
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      440,00   
      440,00   
      2
      220,00   
      440,00   
      3
      146,67   
      440,00   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      440,00   
      440,00   
      2
      220,00   
      440,00   
      3
      146,67   
      440,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      440,00   
      440,00   
      2
      220,00   
      440,00   
      3
      146,67   
      440,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      440,00   
      440,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat